Alla inlägg den 20 september 2007

Av Linus - 20 september 2007 22:00

Dagens tema på bloggen blir Uniaden, några av er kanske förstår varför, andra inte, men det spelar inte så stor roll.


Har precis fått se den inbjudan som projektgruppen till Uniaden 2008 skall skicka ut. Jäklar vad snygg den är! Det ser alldeles lysande ut, keep on the good work Filippa! =) Kommer bli kul att få gå på mässan den 29:e januari, och bara kunna njuta av hur fantastisk den är!


Sen blir jag självklart lite nostalgisk också... För precis ett år sen satt jag och hade den där inbjudan i huvudet jag, och kunde säkert inte sova pågrund av något som hade med Uniaden att göra. Det var en höst och vår som var väldigt, väldigt rolig. Men samtidigt arbetssam och stressig. Och det var samtidigt en tid då jag kanske inte tog till vara på mitt privatliv särskilt väl, eller mina vänner för den delen (Björn och Oliver undantagna, och Martin då såklart). Men som tur var så var ni alla ganska förstående, jag blev ju mer social på våren igen. Hela Uniadengrejen är en uppgift och en tid som jag inte ångrar ett smack! Jag har fått vänner och erfarenheter för livet, och det går inte att ångra. Alla de människor jag har träffat och alla minnen man har kommer alltid finnas där. Så Malin, jag lider med dig, det skall du veta!  Detta får bli min hälsning

Av Linus - 20 september 2007 11:07

Igår var det Miðvikudagur, och idag är det Fimmtudagur. Se där, nu har ni lärt er lite isländska.


Igår hände det inte så jättemycket. På förmiddagen läste jag "Independent People", så jag skulle ha nån chans att hinna läsa ut den tills idag. När jag sen kom på föreläsningen fick jag veta att vi inte behövde vara klara med boken idag, utan på onsdag nästa vecka... Men jag ligger ju bra till då iaf! Annars är "Iclandic Culture"-kursen en ganska kul kurs. Vi ska läsa sex böcker under terminen, och så ska vi skriva ett PM om valfritt område inom isländsk kultur. Med andra ord, det som sägs på föreläsningarna är inget som man måste kunna, då det inte blir nån tenta... Skummt nog är det ju vid såna föreläsningar man snappar upp mest. Man har ingen press att lära sig, utan man sitter bara där och lyssnar för att det är intressant. Och så lär man sig mer än om man hade behövt lära sig något... Underligt det där om hur man egentligen funkar.


Sen kikade jag och Mathias på fotboll igår också, Champions League. Det är ibland lite drygt att ligga 2 timmar fel gentemot resten av Europa, som igår. Matcherna börjar då 18.45, vilket är samtidigt som jag och Vasa brukar åka och träna... Men dom skulle eftersända Arsenal-Sevilla vid halv tio, så då tänkte vi kika på den istället. Men jag var dum nog att komma dit lite tidigare, vilket resulterade att jag klampade in samtidigt som sammandraget om matchen Arsenal-Sevilla precis var på upprinningen. Med andra ord, jag fick veta vad matchen hade slutat... Vi kikade bara på första halvlek, sen kändes det inte värt nå mer.


Huset på bilden är förövrigt mitt hem, dvs det röda huset på gaveln. Mitt rum ligger vid de två fönstren på bottenvåningen som ligger närmast det gröna huset. Vasa bor i de två bortre fönstren på nedervåningen, vi är med andra ord grannar.


Sen måste jag tyvärr meddela att jag inte kan komma på er inflyttningsfest på lördag Magnus. Vi ska nämligen och titta på valar istället. Jag tror det blir tufft!


Nu måste jag in i duschen, hepp o hoj! 

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards