Alla inlägg den 2 september 2007

Av Linus - 2 september 2007 16:06

Idag är det soligt och varmt i Reykjavik. Eller ja, det var i alla fall soligt tidigare idag, och vad som betecknas som varmt är ju alltid lite relativt... Nåväl, jag passade på att ta mig en liten promenad i det fina vädret och titta lite närmare på stan. Trots sin ganska ringa storlek (180 000) så känns Reykjavik som en stor stad, mycket större än jag hade tänkt mig. Höghus med glasfasader blandas med gamla stenhus till en enda salig röra, och överallt ät det lyftkranar och halvfärdiga huskomplex. Allt detta ger en känsla av att man befinner sig i en storstad!


Sen måste jag säga att matpriserna är rätt saftiga här. En Billys Pan Pizza kostar ungefär 35 kronor, så det blir nog inte många sådana för mig i höst...

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards