Alla inlägg den 11 september 2007

Av Linus - 11 september 2007 01:34

Efter en helg med lite tvivelaktiga sovvanor blev det rätt brutalt att vakna upp vid kvart över sju imorse... Efter många om och med tog jag mig i alla fall upp. Och om jag inte vaknade till av dsuchen som luktade ruttna ägg eller frukosten så gjorde jag det i alla fall när jag väl kom utomhus.


Väderguden Njord hade bestämt sig för att nu skulle det väl passa med lite piskande vindar och en bit regn på det. Men det ska erkännas, jag har varit med om värre väder här på Island, men ändå ett brutalt uppvaknande. Jag har ju avhandlat det tidigare, men vädret är ganska omväxlande här, om man säger så. Jag läste nånstans följande citat, som är ganska träffande:

"Ogillar du vädret? Vänta i fem minuter, då blir det troligtvis värre"


Nåväl, det var i alla fall en intressant föreläsning. Vad jag vidare har gjort idag är att jag har köpt mig ett par träningsskor. Detta har varit något av ett projekt senaste veckan. Först hade jag problem med att hitta några överhuvudtaget. När jag väl fann några var dom snordyra. Men till slut så hittade jag idag ett par för 3000 ISK (ca. 300 svenska).Det kanske inte är ett klipp, men rätt bra för att vara Island. För att fira detta har jag ikväll tränat, med efterföljande avkoppling i de varma utomhuspoolerna.


Efter den massiva (nåja) mängderna med förslag/krav att jag skall satsa på Karin (Göteborgsbruden) kan jag meddela följande:

Hon har en pojkvän hemma i Sverige, och det är inget som gör mig ledsen. Hon är en trevlig tjej, men ingen jag skulle bli tillsammans med. Bra, då var det utrett!


Sen ett litet meddelande till alla Kung Jensare och dylika. Vasa är väldigt lik Samuel, om ni förstår vad jag menar

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards