Alla inlägg den 16 september 2007

Av Linus - 16 september 2007 22:48

Här finner ni bilder från Island: http://picasaweb.google.se/linus.jansson

Av Linus - 16 september 2007 21:03

Söndagarna här i Reykjavik är underbara. Av de tre som jag hitills har bevittnat har samtliga bjudit på solsken och molnfri himmel. Det är underbart! Idag har det iofs varit kallt, men ändå skönt att slippa regnet i luften. Och Olle, samt alla andra i Göteborg, ni har bra och förutsägbart väder i jämförelse med oss! Reykjavik ligger för er som undrar på ungefär 213 regndagar per år.


Idag har vi sovit ganska länge, kom hem vid fyratiden i natt, och sen varit en sväng ner på stan. Här ovanför har vi Vasa som käkar korv nere vid hamnen. Och ni som är uppmärksamma kan se att berget i bakgrunden (Esja som det heter) har fått snö på sig, den kom igår också. Efter det har vi varit och badat, samt ätit hamburgare. Vi hittade ganska billiga sådana, bara 50 spänn styck inklusive dricka och pommes frites. Ett riktigt klipp!


För övrigt måste jag tala om att jag trivs hur bra som helst här på Island, det är verkligen ett underbart land! Vi får se om jag verkligen stannar hemma i Umeå efter jul, jag kanske åker tillbaks igen ;)


Nu ska jag läsa Independent People!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards