Direktlänk till inlägg 17 december 2007

En vecka till jul och en spanjor som kommer saknas

Av Linus - 17 december 2007 21:11

En vecka till jul. Vad har vi då för väder. Jo tio grader, regn och blåst. Bland de sämsta dagarna vädermässigt sen jag kom hit. Julstämningen höll sig på avstånd även idag med andra ord...


Näste man att lämna skutan är Chema. Så ett inlägg om honom är väl på sin plats, då ni kanske inte riktigt har fått lära känna honom särskilt bra genom min blogg. Och det är synd, för er.


Från första början gjorde Chema inte så mycket väsen av sig. I ett av mina första inlägg här på bloggen, när jag berättade om mina sambos, så klassificerades han som en kedjerökande spanjor. Det är han, och han har fått utstå många väderlekar vid ytterdörren när ciggen måste intas. Jag skrev även i detta inlägg att han var bra på engelska. Detta påstående byggde nog mer på vad jag trodde än fakta. För Chema var inte duktig på engelska när vi kom hit. För att tala klarspråk så var han helt värdelös! När man pratade med honom i början så log han bara och sa "Si, si" och "I don't understand". Nuförtiden är han mycket bättre. En av få människor som har blivit bättre på engelska under sin tid här...


Men han är en helt underbar personlighet. Han har helt galna upptåg för sig och är en riktig kvinnocharmör (inte värre än Vasa, men det går ju inte...). Han brukar alltid landa på Cafe Kultura när vi går ut, tillsammans med Tomasso, och deras intag av allehanda shots vissa kvällar spränger många gränser för vad som anses nyttigt... Han är alltid glad och har man tråkigt kan man alltid gå in på hans rum och får sig en rolig stund, om än bara en pratstund. Detta rum är överlägset husets minsta. Det är kanske 6 kvadratmeter, ligger precis vid ytterdörren och saknade element de två första månaderna vi var här. Men han verkar tycka om det, då han inte vill byta rum till nästa termin (han kommer vara här i vår också) även om han fick för Siggi...Han pratar flera gånger i veckan med sina föräldrar och vänner (till skillnad från vissa andra), och de är så moderna att de använder MSN Messenger till detta. Och som grädde på moset så har han de senaste dagarna komponerat ihop en video som sammanfattar vår tid här på ön. Vi fick titta på den idag, och den är helt underbar! Jag kommer definitivt sakna Chema!! 


Och har ni uppskattat dagens fras? Borde jag fortsätta? Har som inte fått några reaktioner direkt... 

 
 
Ingen bild

Joel

18 december 2007 13:21

Jooo, mer fraser! ...inte för att jag kommer lära mig dom, utan för att det är roligt att se vilka du väljer =)

 
Ingen bild

Erling

18 december 2007 16:54

Island har inte bara världens sämsta decemberväder utan också - året runt -världens högsta priser (enligt dagens DAGENS INDUSTRI). Välkommen tillbaka till ett inte så pjåkigt Svedala.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linus - 30 december 2007 14:00

Nu kör vi igen! Jag har efter två månader (datumet precis här ovanför ljuger, det är i själva verket 17 februari nu.. Men det såg så fult ut med en helt tom sida med bara detta inlägg..) av koma på hemmafronten tagit tag i mitt liv igen (nåja), och h...

Av Linus - 24 december 2007 13:10

Mina kära läsare, vänner och familjemedlemmar!   Hoppas att denna blogg har varit till glädje för er och att ni kanske också har lärt er lite mer om Island, och kanske om mig, under denna höst! Nu går denna blogg i graven, den har som uppfyllt sitt ...

Av Linus - 22 december 2007 23:39

Jag vet inte riktigt hur jag skall avsluta den här bloggen. Det blir nog inte idag iaf.   Men låt oss börja med ovanstående bild. Det är jag och Páll Óskar. Bilden är tagen på Oliver i torsdags. Visst är vi lika? (Här kan ni hitta lite mer bilder frå...

Av Linus - 20 december 2007 18:16

Nu är det dags att stänga butiken. Sista stunden är kommen. Dags att släcka lyset. Ja, ni fattar. Nu är jag ett dygn från att vara hemma i Umeå (iaf om 25 minuter). Detta kommer bli det sista blogginlägget skrivet på isländsk mark. På Guesthouse Auro...

Av Linus - 19 december 2007 18:55

Jag tycker vi börjar på den senare delen av rubriken.   Igår skulle ju Chema ha lämnat oss, och idag var det ju Jóns tur. Det finns bara ett problem... De försov sig och missade sina flyg...   Vi börjar med Chema. Han skulle ta flygbussen vid kvart i...

Ovido - Quiz & Flashcards