Alla inlägg den 3 september 2007

Av Linus - 3 september 2007 22:22

Efter många om och men är jag nu installerad och klar i mitt rum. Ni kan se det här ovan, men låt er inte luras av bilden. Det är ett stort rum, riktigt stort! Skulle gissa på kanske 15 kvadrat, så Språkgränd kan slänga sig i väggen!! Å andra sidan betalar jag ju rätt saftigt för det...


Nåväl, inflyttningsproceduren var ganska intressant. Vår "landlord" Siggi, som egentligen borde få ett eget inlägg, sa imorse att rummen skulle vara klara senast klockan tolv, sen blev budet klockan två, och när klockan väl var två skulle de i alla fall vara klara innan kvällen... Vi lessnade, vi var ett gäng vi det här laget, och gick till Universitetet istället för vårt "Orientation meeting for exchange students". När vi kom tillbaks från det vid femtiden var i alla fall rummen klara. Jag fick ju som sagt var ett stort rum, men det kan man inte säga att alla andra fick. De minsta rummen ligger på max 6 kvadrat, dvs mitt rum på Språkgränd är stort i jämförelse. Men det roliga är att vi alla betalar lika mycket i hyra, dvs de hutlösa 40 000 ISK (lite mer än 4000 svenska). Jag känner att jag är lyckligt lottad! Jag återkommer imorgon om mina vänner som jag bor med, de är värda en egen historia.


Sen en liten anekdot på matprisfronten. Det är tur att Euroshoper även finns på Island, då kostar tonfisken på burk bara ca 8 svenska kronor... Men det finns faktiskt saker som är billiga! Bland annat får du 200 gram rökt lax för 20 spänn, 200 gram skinka kostar 30... Jag blir inte klok på dessa islänningar

Av Linus - 3 september 2007 11:58

Klockan 08.20 började min första föreläsning, 30 minuter senare var den slut. Så nu har jag inte så mycket att göra fram till klockan två då jag får flytta in i mtt riktiga rum. Förövigt så regnar det, liter mer än dom tidigare dagarna. Så jag har ingen lust att gå ut direkt...


Jaja, jag få väl ta och äta något istället 

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards