Direktlänk till inlägg 28 september 2007

En efterlängtad bild

Av Linus - 28 september 2007 15:13

Ja, här ovan ser ni mig tillsammans med det vid det här laget ökända släpet. Är ni uppmärksamma så ser ni bucklan på hjulhuset, den orsakde jag med mina kraftfulla ben... Erik jämförde mig med stålmannen när han såg bucklan... Men jag och släpet är i alla fall vänner nu igen, så där behöver ni inte vara oroliga.


Efter att jag i måndags utlovade fler personporträtt har de lyst med sin frånvaro. Varför vet jag inte riktigt, men här kommer i alla fall några till. 


Vi börjar med Mathias. Ja, vad ska man säga om honom. Han är från Stockholm, det hör man på honom. Speciellt när han pratar engelska, då får han en ännu tydligare stockholmsdialekt. Ni förstår nog hur jag menar. Sen får han för sig väldigt många konstiga saker. Bland annat lovade han att om han såg delfiner på sin valtur skulle han hoppa i och simma med dem, och han var helt seriös! Ska påpekas att det inte är så vanligt att få se delfiner i dessa vatten... Men löftet fanns där, och när då den stora dagen infann sig, ja visst såg han delfiner. Men inte badade han inte, skyllde på att det var för kallt och allmän bakfylla... Dålig stil tycker jag. Sen har han ridit på islandshästar också. Denna historia kan ni läsa om här, känns som han återberättar den tillräckligt bra. Men jag vill göra tilläget att han även är höjdrädd, väldigt höjdrädd. Han kan knappt stå på en stol utan att få svindel. Sen lanserade han igår ett nytt projekt. På torsdag nästa vecka skall Sverige möta England i fotboll här i Reykjavik, dvs utbytesstudenter mot utbytesstudenter. När jag berättade om mina fantastika fotbollsmeriter (juniorallsvenskan, divison 3, Kung Jens) blev han eld och lågor. Jag skall få den hedrande uppgiften att agera spelmotor, då jag är "vår bästa spelare"... Ni som vet var mina styrkor sitter kanske kan ha en aning hur detta kommer sluta...=)


Så, då var ytterligare ett personporträtt avklarat.


Ikväll så får vi återigen besök här i Reykjavik. Det är en kompis till Vasa från Serbien som kommer. Ni kan ju gissa två gånger vad detta kommer innebära...

 
 
Ingen bild

Mattias

28 september 2007 16:44

Linus du ska ju inte vara spelmotor, du ska ju vara striker/målskytt.

Dålig lagutagningen luktar det....Förlorar ni bör huvuden rulla

 
Ingen bild

modern

28 september 2007 20:14

...och hur träffades du och släpet igen, Linus?...samt måste jag åter konstatera att det är värre att ha vuxna barn än småbarn - med dom små barnen har man ju trots allt viss kontroll över farorna....

 
Ingen bild

Joel

28 september 2007 23:12

Linus, nu får du faktiskt lugna ner dig med alkoholkonsumtionen. Det är varken bra för innanmäte, hjärna eller vänskap att konsumera alkohol varje helg. Jag tycker du och kompisen från serbien ska spela yatzy istället. Det är ett lagom intressant spel för er att få tankarna på annat än rus och sex, och just över gränsen på tråkighetsskalan för att ni inte ska måste tvångsskjuta heroin i pungen på varandra i ren desperation (som annars TP kan åstadkomma).

För övrigt är ju Mathias dum i huvet. Klart han ska simma med delfinerna när han lovat att göra det.

Och klart du inte ska vara spelmotor, det kommer sluta i katastrof.

Dessutom är du snyggare än släpet.

 
Ingen bild

Daniel

1 oktober 2007 08:54

Fasen! Du verkar ju ha lår i klass med Mange Larsson, ser inte coach det?! Du ska aggera antingen brutal defensiv innermitt a'la Töfting, eller en stickande forri med oroväckande låg tyngdpunkt! Men annars har jag tipset som kommer sänka engelsmännen som amröjare i överlevnadsdräkt. Men eftersom jag är en välbetald fotbollskonsult så kommer det att kosta!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linus - 30 december 2007 14:00

Nu kör vi igen! Jag har efter två månader (datumet precis här ovanför ljuger, det är i själva verket 17 februari nu.. Men det såg så fult ut med en helt tom sida med bara detta inlägg..) av koma på hemmafronten tagit tag i mitt liv igen (nåja), och h...

Av Linus - 24 december 2007 13:10

Mina kära läsare, vänner och familjemedlemmar!   Hoppas att denna blogg har varit till glädje för er och att ni kanske också har lärt er lite mer om Island, och kanske om mig, under denna höst! Nu går denna blogg i graven, den har som uppfyllt sitt ...

Av Linus - 22 december 2007 23:39

Jag vet inte riktigt hur jag skall avsluta den här bloggen. Det blir nog inte idag iaf.   Men låt oss börja med ovanstående bild. Det är jag och Páll Óskar. Bilden är tagen på Oliver i torsdags. Visst är vi lika? (Här kan ni hitta lite mer bilder frå...

Av Linus - 20 december 2007 18:16

Nu är det dags att stänga butiken. Sista stunden är kommen. Dags att släcka lyset. Ja, ni fattar. Nu är jag ett dygn från att vara hemma i Umeå (iaf om 25 minuter). Detta kommer bli det sista blogginlägget skrivet på isländsk mark. På Guesthouse Auro...

Av Linus - 19 december 2007 18:55

Jag tycker vi börjar på den senare delen av rubriken.   Igår skulle ju Chema ha lämnat oss, och idag var det ju Jóns tur. Det finns bara ett problem... De försov sig och missade sina flyg...   Vi börjar med Chema. Han skulle ta flygbussen vid kvart i...

Ovido - Quiz & Flashcards