Direktlänk till inlägg 25 september 2007

En trött och mörbultad Linus...

Av Linus - 25 september 2007 23:32

Idag har jag varit trött. Och mörbultad. Det kan bero på lite olika anledningar, men den största är nog att jag blev påkörd av ett släp igår...


Det gick till som följande. Jag och Vasa promenarade gatan ner från vårt hem mot bussen, för att ta den till gymmet. Det är en väldigt smal gata, får plats med max en bil på den. En bil kommer körande uppifrån och vi stiger åt sidan för att låta den köra förbi. Det gör den. Men jag lyckas på något vis missa att bilen har ett släp efter sig. Jag tar ett steg ut i gatan precis efter bilen har kört förbi, inser mitt misstag, men det är för sent. "Tjong" säger det, och jag och hjulhuset på släpet har blivit väldigt närgångna. Vasa har som tur var även han insett mitt misstag, så han har har redan tagit tag i min arm och lindrar på så vis fallet. Det hela slutar med några blåmärken på mitt högra ben och arm, men inget farligare än det. Men som sagt var, har varit rätt mörbultad idag, och det härrör sig nog från denna lilla olycka...


Personporträtten får fortsätta imorgon, ska iväg nu och umgås med alla andra svenskar. Men bilden här uppe är ifrån bussen på väg till gymmet, så då vet ni det!

 
 
Ingen bild

Joel

26 september 2007 02:59

Hade ju såklart varit mer spännande med en bild av din mörbultade kropp, eller av släpvagnen som träffade dig..

 
Ingen bild

Emma

26 september 2007 10:55

Eller från medans.

 
Ingen bild

Rölla

26 september 2007 13:05

Eller en bild på linus I gymmet.

 
Ingen bild

Rölla

26 september 2007 14:51

Jag är 86% norrlänning
hur många procent är du?
www.norrlandstestet.se

 
Ingen bild

Joel

26 september 2007 15:17

Jag är också 86% NORRLÄNNING. sådeså.

 
Ingen bild

Emma

26 september 2007 21:12

Jag också!

(Seriöst alltså, jag skämtar inte eller överdriver för att passa in, jag blev verkligen också 86%)

 
Ingen bild

Joel

26 september 2007 23:23

Men så jävulskt mycket mörs!

 
Ingen bild

Farsan

27 september 2007 18:12

Bara 83%, men det var nog för att jag var ärlig och skrev solsken hellre än midnattsol.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linus - 30 december 2007 14:00

Nu kör vi igen! Jag har efter två månader (datumet precis här ovanför ljuger, det är i själva verket 17 februari nu.. Men det såg så fult ut med en helt tom sida med bara detta inlägg..) av koma på hemmafronten tagit tag i mitt liv igen (nåja), och h...

Av Linus - 24 december 2007 13:10

Mina kära läsare, vänner och familjemedlemmar!   Hoppas att denna blogg har varit till glädje för er och att ni kanske också har lärt er lite mer om Island, och kanske om mig, under denna höst! Nu går denna blogg i graven, den har som uppfyllt sitt ...

Av Linus - 22 december 2007 23:39

Jag vet inte riktigt hur jag skall avsluta den här bloggen. Det blir nog inte idag iaf.   Men låt oss börja med ovanstående bild. Det är jag och Páll Óskar. Bilden är tagen på Oliver i torsdags. Visst är vi lika? (Här kan ni hitta lite mer bilder frå...

Av Linus - 20 december 2007 18:16

Nu är det dags att stänga butiken. Sista stunden är kommen. Dags att släcka lyset. Ja, ni fattar. Nu är jag ett dygn från att vara hemma i Umeå (iaf om 25 minuter). Detta kommer bli det sista blogginlägget skrivet på isländsk mark. På Guesthouse Auro...

Av Linus - 19 december 2007 18:55

Jag tycker vi börjar på den senare delen av rubriken.   Igår skulle ju Chema ha lämnat oss, och idag var det ju Jóns tur. Det finns bara ett problem... De försov sig och missade sina flyg...   Vi börjar med Chema. Han skulle ta flygbussen vid kvart i...

Ovido - Quiz & Flashcards