Direktlänk till inlägg 24 september 2007

Nu är det dags...

Av Linus - 24 september 2007 15:16

... att öka tempot i den här bloggen.  Har från Språkgränd hört rykten om att kvaliten på bloggen skulle ha sjunkit, så nu ska jag väl försöka höja den igen...


Låt oss nu leka lite med tanken att jag skulle få för mig att stanna på Island resten av mitt liv. Då skulle jag ju efter ett tag bli isländsk medborgare. Och är man isländsk medborgare måste man följa deras namnsystem, med andra ord skulle jag vara tvungen att ändra mitt namn så det låter mer isländskt. Detta är något som måste tänkas igenom, så att man får så bra namn som möjligt. Det har jag gjort. Ni får gärna komma med kreativa förslag också, men här iaf några tänkbara alternativ.


Lars Linus Thorvald Jansson

Gudmunndur Linus Jansson

Larsur Linusur Stefanson

Edvaldur Linus Bjork Jansson

Linusur Snorri Stefanson 


Betänk också att när/om jag får en son eller dotter skall de ta sitt efternamn efter mitt förnamn. Tex Linusurdottir eller Linusson, eller vad det nu kan vara.


Idag blåser det verkligen snorkallt här! 5 grader, och 10 m/s nordanvind... Och James (engelsmannen med jamaicastilen) samt Erik (filosofen från Uppsala) har tänkt ta en tur upp på Esja (ni vet berget som finns här utanför stan)... Det var återigen snöklätt när jag såg det i morse... Stackars satar, de kommer nog frysa ihjäl... Nordanvinden där uppe, brrr...

 
 
Ingen bild

MatteP

25 september 2007 20:49

Linus Bestefarus =)

Hoppas du har det bra där borta, läsaer alla inlägg du gör men förvänta dig inte så mycket skrivet från min sida =)

 
Ingen bild

Farsan

26 september 2007 19:07

Nej, det är ju bara två av alternativen som är tänkbara, 3 och 5

 
Ingen bild

Storebror D

1 oktober 2007 08:48

Larsur Linusur Stefanson, solklart! Eventuellt skulle du även kunna lägga till Janssonson någonstans i mitten. Men Linusur! Bästa på länge, det får du heta hädanefter.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linus - 30 december 2007 14:00

Nu kör vi igen! Jag har efter två månader (datumet precis här ovanför ljuger, det är i själva verket 17 februari nu.. Men det såg så fult ut med en helt tom sida med bara detta inlägg..) av koma på hemmafronten tagit tag i mitt liv igen (nåja), och h...

Av Linus - 24 december 2007 13:10

Mina kära läsare, vänner och familjemedlemmar!   Hoppas att denna blogg har varit till glädje för er och att ni kanske också har lärt er lite mer om Island, och kanske om mig, under denna höst! Nu går denna blogg i graven, den har som uppfyllt sitt ...

Av Linus - 22 december 2007 23:39

Jag vet inte riktigt hur jag skall avsluta den här bloggen. Det blir nog inte idag iaf.   Men låt oss börja med ovanstående bild. Det är jag och Páll Óskar. Bilden är tagen på Oliver i torsdags. Visst är vi lika? (Här kan ni hitta lite mer bilder frå...

Av Linus - 20 december 2007 18:16

Nu är det dags att stänga butiken. Sista stunden är kommen. Dags att släcka lyset. Ja, ni fattar. Nu är jag ett dygn från att vara hemma i Umeå (iaf om 25 minuter). Detta kommer bli det sista blogginlägget skrivet på isländsk mark. På Guesthouse Auro...

Av Linus - 19 december 2007 18:55

Jag tycker vi börjar på den senare delen av rubriken.   Igår skulle ju Chema ha lämnat oss, och idag var det ju Jóns tur. Det finns bara ett problem... De försov sig och missade sina flyg...   Vi börjar med Chema. Han skulle ta flygbussen vid kvart i...

Ovido - Quiz & Flashcards