Direktlänk till inlägg 23 september 2007

En ovanlig söndag

Av Linus - 23 september 2007 20:22

Detta är en ovanlig söndag är i Reykjavik. Varför?! Jo, det är nämligen inte bra väder... För er med lite koll så brukar söndagarna här (iaf de tre föregående) bjuda på strålande väder. Ej så idag. Eller ja, det är ju inte jättekasst väder egentligen. Det är lite halvmonligt, samt att det blåser på väldigt friskt. Men då hade vi ju iofs grymmt väder i fredags istället... By the way, har hört att det skulle vara bra väder hemma i Sverige ihelgen, stämde det?


Annars har det inte hänt mycket idag. Var nere på sportpuben och tittade på Manchester United - Chelsea. Ganska underhållande match. Jag var faktiskt inte ensam svensk på stället, det var ett gäng Stockholmare där också... Och dom förde ett väldigt oväsen i sitt hörn, bland annat utbröt de i stort jubel när Sven-Göran Eriksson´s nunna visades i bild... Islänningarna undrade vad det var för idioter som jublade åt en gammal gubbe på läktaren, jag instämde till fullo... Dessa svenska turister...


Sen kan ni kolla in den här länken om ni vill se och höra den populäraste låten på Island för tillfället. Den är rätt svänig faktiskt, man börjar kunna sjunga med i refrängen vid det här laget... =)


Nu, middag 

 
 
Ingen bild

Farsan

23 september 2007 21:10

Har Svennis fått tag i en nunna nu? Eller är det "Dagens ungdom"-problem igen...?

 
Ingen bild

Emma

24 september 2007 00:00

Umeå är soligt och fint! Man behövde faktiskt ingen jacka igår.

(Alltså... det här med Island och Euroschlager... De kommer ju alltid på bottenplacering i Eurovision Song Contest, jag kan inte säga att jag inte förstår varför)

 
Ingen bild

Maria

24 september 2007 13:15

Ja, det kallar jag svängig låt..! Trodde först att det var tack vare att du lärt dig en massa isländska ord som du kunde refrängen, men efter att ha lyssnat på låten förstod jag hur det låg till.. Du har mao inte bara lärt dig isländska under dina veckor på Island, utan även andra språk!Eller så är det kanske ditt yrke som sommarguide som berikat dina språkkunskaper ;)
Det ser/låter förresten som att du har det jättebra. Hoppas det fortsätter så!

 
Ingen bild

Mattias

27 september 2007 16:46

Tyckte att låten mest bara var jobbig och dryg. Kanske att den sätter sig efter fler lyssningar?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linus - 30 december 2007 14:00

Nu kör vi igen! Jag har efter två månader (datumet precis här ovanför ljuger, det är i själva verket 17 februari nu.. Men det såg så fult ut med en helt tom sida med bara detta inlägg..) av koma på hemmafronten tagit tag i mitt liv igen (nåja), och h...

Av Linus - 24 december 2007 13:10

Mina kära läsare, vänner och familjemedlemmar!   Hoppas att denna blogg har varit till glädje för er och att ni kanske också har lärt er lite mer om Island, och kanske om mig, under denna höst! Nu går denna blogg i graven, den har som uppfyllt sitt ...

Av Linus - 22 december 2007 23:39

Jag vet inte riktigt hur jag skall avsluta den här bloggen. Det blir nog inte idag iaf.   Men låt oss börja med ovanstående bild. Det är jag och Páll Óskar. Bilden är tagen på Oliver i torsdags. Visst är vi lika? (Här kan ni hitta lite mer bilder frå...

Av Linus - 20 december 2007 18:16

Nu är det dags att stänga butiken. Sista stunden är kommen. Dags att släcka lyset. Ja, ni fattar. Nu är jag ett dygn från att vara hemma i Umeå (iaf om 25 minuter). Detta kommer bli det sista blogginlägget skrivet på isländsk mark. På Guesthouse Auro...

Av Linus - 19 december 2007 18:55

Jag tycker vi börjar på den senare delen av rubriken.   Igår skulle ju Chema ha lämnat oss, och idag var det ju Jóns tur. Det finns bara ett problem... De försov sig och missade sina flyg...   Vi börjar med Chema. Han skulle ta flygbussen vid kvart i...

Ovido - Quiz & Flashcards