Direktlänk till inlägg 18 september 2007

Redan tisdag

Av Linus - 18 september 2007 23:40

Det är redan tisdag, och jag är långt ifrån färdig med boken... Blir en sen kväll med läsning... Börjar först klockan ett imorgon så det är lungt.


Jag har fått ett nytt beroende här på Island, utöver mitt lypsylberoende. Det är Skyr Drykkur. Det är att likna med drickyoughurt, även fast det inte är youghurt, men bara så väldigt mycket godare! Jag är helt fast. Får jag inte en Skyr Drykkur per dag så blir jag tokig. Och de är inte så fasligt dyra heller, faktiskt. Vill ni läsa mer så kan kolla här.


Ett annat beroende jag kommer ha svårt att bli av med när jag kommer hem är allt badande i varma pooler. Vi badar i princip varje dag här, utomhus givetvis, och det är så skönt att det är helt sanslöst. De bästa poolerna (ja, det finns flera) är de som ligger på 38 grader. Där är det bara att ligga och njuta, och du kan ligga hur länge som helst. Och som idag när det var klar himmel med några moln, 9 grader ute, ja då finns det inte mycket som är bättre. Den varmaste är 44 grader, den är lite för varm för min smak... Även 42 är lite väl het.


Och ja Mattias samt Samuel, det är så sant som det är sagt, det är exakt dessa vilkor dom har på banken! Enda problemet är hur svenska staten tycker om det hela, jag gissar att man inte får föra in så jättemycket pengar till Sverige utan att skatta på det... Men det är ju ett annat problem =)


Nu ska jag läsa, over and out! 

 
 
Ingen bild

Emma

19 september 2007 01:07

Passa dig för det dolda sockret i Skyr bara, socker är roten till mycket ont i vårt samhälle!!

 
Ingen bild

Martin

19 september 2007 12:40

Haha, du är förbannat rolig du. Duktig som bara den att blogga måste jag säga. Skyr Drykkur, vilket jädra namn då. Är du säker på att det inte finns någon gnutta alkohol i denna ljuva dryck? Du ska nog passa dig för de heta källorna, tydligen inte nyttigt för "springarna" dina.

Ha det gott!

 
Ingen bild

Rölla

19 september 2007 19:27

Food for vikings...?
Jag trodde vikingar åt rått djurkött och barn från härjade byar. Istället så har dom börjat äta sliskig youghurt.. vad har hänt med världen?

Jag skyller på rebublikaner, växthuseffekten och den där sura gubben som bor i det röda huset på teg.
Over and out

Ps. Vill du komma till vår inflyttningsfest på lördag linus?

 
elaina

elaina

20 september 2007 23:55

Skyr Drykkur?
Det måste jag absolut pröva när jag kommer till Island nästa fredag...
=0)

http://elaina.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linus - 30 december 2007 14:00

Nu kör vi igen! Jag har efter två månader (datumet precis här ovanför ljuger, det är i själva verket 17 februari nu.. Men det såg så fult ut med en helt tom sida med bara detta inlägg..) av koma på hemmafronten tagit tag i mitt liv igen (nåja), och h...

Av Linus - 24 december 2007 13:10

Mina kära läsare, vänner och familjemedlemmar!   Hoppas att denna blogg har varit till glädje för er och att ni kanske också har lärt er lite mer om Island, och kanske om mig, under denna höst! Nu går denna blogg i graven, den har som uppfyllt sitt ...

Av Linus - 22 december 2007 23:39

Jag vet inte riktigt hur jag skall avsluta den här bloggen. Det blir nog inte idag iaf.   Men låt oss börja med ovanstående bild. Det är jag och Páll Óskar. Bilden är tagen på Oliver i torsdags. Visst är vi lika? (Här kan ni hitta lite mer bilder frå...

Av Linus - 20 december 2007 18:16

Nu är det dags att stänga butiken. Sista stunden är kommen. Dags att släcka lyset. Ja, ni fattar. Nu är jag ett dygn från att vara hemma i Umeå (iaf om 25 minuter). Detta kommer bli det sista blogginlägget skrivet på isländsk mark. På Guesthouse Auro...

Av Linus - 19 december 2007 18:55

Jag tycker vi börjar på den senare delen av rubriken.   Igår skulle ju Chema ha lämnat oss, och idag var det ju Jóns tur. Det finns bara ett problem... De försov sig och missade sina flyg...   Vi börjar med Chema. Han skulle ta flygbussen vid kvart i...

Ovido - Quiz & Flashcards