Direktlänk till inlägg 29 november 2007

En föreläsning till sen är det slut..

Av Linus - 29 november 2007 21:54

Jag tänkte att det var väl ett tag sen ni såg mig nu, så då kan ni få en bild av mig för omväxling, istället för en vanlig naturbild. Vid fototillfället befinner jag mig på Thors, bara så ni vet.


Nu är det bara en föreläsning kvar här på Island och det är imorgon. HRM mellan 8.20 och 11.15 Sen är det slut, finito. Jag har under höstens lopp haft vissa problem att ta mig upp i tid till denna föreläsning, men imorgon skall jag vara där. Nu undrar kanske ni vad jag ska göra återstående tid här. Ja, det är så enkelt så att nu börjar pluggandet på riktigt... Tre tentor skall avklaras innan Lucia, med start nästa lördag den 8:e med International Business, sen fortsätter vi på tisdagen den 11:e med HRM och avslutar kalaset på Luciadagen, torsdagen den 13:e, med Project Management. Kommer bli jäkligt kul det där... Kommer jag vara nerborrad i böckerna fram till Lucia...


Men men, för att göra en liten uppdatering på byggläget på Universitetet (vilket ni är grymt intresserade av enligt min mening) så har dom kommit en bra bit närmare att färdigt hus... Men jag är fortfarande vädligt osäker på om de kommer hinna klart i tid. På lördag är det invigning och alla fönster är inte på plats än. Och invigningscermonin på lördag skall visst vara något rejält, 14 000 personer är inbjudna (bland dom jag, så klart. Iofs alla andra studenter också, men ändå). Så projektledaren kanske svettas lite för tillfället...


Idag lyckades jag hitta en till blogg av en svensk utbytesstudent här i Reykjavik (nej inte Mathias blogg, den vet jag redan om). Hon verkade känna lite folk som jag känner också, men har aldrig sett människan förut. Däremot verkade den bloggen rätt tråkig, inte lika rolig, chockerande och fantastisk som den här. Så jag tänker inte länka till den.


Idag har det spelats fotboll igen, som alltid på torsdagar. Väderförhållanderna var rätt usla, 14 m/s vind och regn. Men jag gjorde rätt många mål, vilket alltid är glädjande. Bland annat ett vackert rätt upp i krysset. Men vi kan fortfarande spela ute, snön är ju väldigt frånvarande här borta. 5 grader ligger vi på för tillfället. Det är snö hemma väl?

 
 
Ingen bild

Martin

2 december 2007 15:32

Varför Linus? Varför, lägger du upp en bild på dig själv med en dubbelhaka på.. :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linus - 30 december 2007 14:00

Nu kör vi igen! Jag har efter två månader (datumet precis här ovanför ljuger, det är i själva verket 17 februari nu.. Men det såg så fult ut med en helt tom sida med bara detta inlägg..) av koma på hemmafronten tagit tag i mitt liv igen (nåja), och h...

Av Linus - 24 december 2007 13:10

Mina kära läsare, vänner och familjemedlemmar!   Hoppas att denna blogg har varit till glädje för er och att ni kanske också har lärt er lite mer om Island, och kanske om mig, under denna höst! Nu går denna blogg i graven, den har som uppfyllt sitt ...

Av Linus - 22 december 2007 23:39

Jag vet inte riktigt hur jag skall avsluta den här bloggen. Det blir nog inte idag iaf.   Men låt oss börja med ovanstående bild. Det är jag och Páll Óskar. Bilden är tagen på Oliver i torsdags. Visst är vi lika? (Här kan ni hitta lite mer bilder frå...

Av Linus - 20 december 2007 18:16

Nu är det dags att stänga butiken. Sista stunden är kommen. Dags att släcka lyset. Ja, ni fattar. Nu är jag ett dygn från att vara hemma i Umeå (iaf om 25 minuter). Detta kommer bli det sista blogginlägget skrivet på isländsk mark. På Guesthouse Auro...

Av Linus - 19 december 2007 18:55

Jag tycker vi börjar på den senare delen av rubriken.   Igår skulle ju Chema ha lämnat oss, och idag var det ju Jóns tur. Det finns bara ett problem... De försov sig och missade sina flyg...   Vi börjar med Chema. Han skulle ta flygbussen vid kvart i...

Ovido - Quiz & Flashcards