Alla inlägg den 10 november 2007

Av Linus - 10 november 2007 21:44

Igår var jag ute i nattvimmlet, återigen... Planen var att vi skulle ha en lugn hemmakväll, men det gick inte så jättebra med den, då Marte peppade upp mig och Vasa. Så sagt och gjort, vi tre var de tappra musketörerna.


Det blev en lång och rolig natt. Bland annat har jag ett vagt minne av när jag pratar med en islänning och förklarar för honom att han visst förstår mig när jag pratar svenska, så jag inte behöver prata engelska med honom. Så jag pratade alltså svenska med honom, och han förstod ingenting av vad jag sa... Sen hade jag viss kontakt med fosterlandet igår också, då jag ville kolla läget på gårdagens lägenhetsfest på Språkgränd. Det verkade som ett kul partaj, eller?! =) Fick faktiskt lite hemlängtan, men bara lite. 


När jag kom hem visade det sig att Chema hade låst sig ute från sitt rum, så han satt ensam i trappen och hade tråkigt. Som den snälla människa jag är erbjöd honom självklart att sova i mitt rum, jag har ju faktiskt två sängar så vi behövde inte ens dela säng. Då blev han glad! Men han snarkar ganska mycket... Så när jag vaknade till vi tiotiden av ett telefonsamtal var det svårt att somna om pga sågverket på andra sidan rummet. Sen det mest komiska i hela alltet, när Chema vid tolvtiden ringde Siggi för att få tag på extranycklen visade det sig att denna låg i städskåpet i hallen. Snopet


Sen tycker jag att jag kan få stava lite fel ibland, framförallt när jag skriver ett inlägg mitt i natten och behöver sova... 


Idag har jag gjort ett inköp, Páll Óskars senaste skiva, den kom ut igår. Är första gången sen 2005 jag köper en skiva, då var det Nick Cave. Så jag väljer ju enbart kvalitetsartister när det gäller skivinköp... Nu blir det iaf att ladda upp med denna fram till nästa helg! 

Ovido - Quiz & Flashcards