Alla inlägg den 19 november 2007

Av Linus - 19 november 2007 23:47

Ni läste rätt, det finns en bild på mig o Páll! Jag lovar, det är jag och han här uppe! =)

Av Linus - 19 november 2007 22:06

Mina akademiska vänner och släktingar, det här med att referera i en akademisk text är vi grymma på hemma i Svíþjóð (Sverige på isländska), iaf i jämförelse med finnar och islänningar. Idag har jag gått igenom vårat grupparbete i International Busniess, som ska lämnas in imorgon. Och jag säger bara herregud... Jag kan inte påstå att jag är något refereringsproffs direkt, men jämfört med mina gruppvänner skulle jag kunna bli proffessor... För att ta ett exempel, det kan vara tre sidor inom ett område utan en enda referens, förutom på slutet då det ligger två länkar till internetsidor.... Har varit ett rent helvete att få ihop det hela till något gångbart. Det här arbetet som nu tillslut skall lämnas in skulle komma tillbaka direkt med kommentaren "formaliafel" i Sverige. Men här kommer den nog gå igenom, för de islänningar jag pluggar med är ju inte direkt några nybörjare, så de verkar ju göra som de brukar... Så mor, far och styvfar, var glada att ni har svenska studenter och inte isländska, då skulle ni bli gråhåriga mycket tidigare.


Igår var jag på promenad i det fina vädret, som jag utlovade. Turen gick upp till Perlan, en av Reykjaviks välkända landmärken. Det är ursprungligen fem vattentankar, som innehåller varmvatten. Men någon kom på att man borde bygga en glaskupol ovan på dessa och inhysa en restaurang, café och en utsiktsplattform. Så sagt och gjort, nu står den där som ett tydligt landmärke. Hade inte varit där tidigare faktiskt, men det var väldigt fint. Ni kan titta in bilder på det vanliga stället.


Idag har jag bara pluggat, samt varit en sväng på Kringlan med Vasa.


Sen måste jag hålla med er, fantastiskt duktig och påläst kille som har skrivit artiklen som jag publicerade igår. Och jag håller inte med dig Lottie om att han överdriver Kung Jens. framgångar, snarare så underdriver han dem...=) Men jag tycker han tog med väldigt lite om vad jag sa på telefon till honom, bland annat när jag pratade om de sammarbetssvårigheter jag kommer ha med Jonas efter den omtalade sockstölden, det borde ha kommit med. Jaja, han är ju journalist och vet väl vad han gör.


Och jag får väl böja mig för er, dansarna är inte lönnfeta... Men dom dansade hur som haver väldigt dåligt iaf.

Ovido - Quiz & Flashcards