Alla inlägg den 16 november 2007

Av Linus - 16 november 2007 12:48

Kom precis på att jag har glömt att skriva hur det gick med vårat samtal till Glitnir i onsdags, är så mycket nu så man kan ju inte komma ihåg allt...


Hur som haver, Mathias ringde till Elisabeth, som Glitnirs Talentmanager heter, och fick veta att vi för tillfället "processas". Vad det innebär är ju en tolkningsfråga, antaligen hade hon totalt glömt bort oss eller så är vi ute på cirkulationsrunda bland alla chefer. Eller något helt annat. Ett problem är att de söker folk på ganska kort sikt, och inte folk till sommaren och hösten redan nu. Men det fixade Mathias genom att säga "we are open minded". Med andra ord, hittar hon ett bra jobb för oss med början i Februari kommer hon höra av sig... Men hon ska hålla ögonen öppna och förhoppningsvis kontakta oss innan vi drar härifrån. Så hoppet om Island till sommaren lever än!


Kan även berätta för er, och speciellt till Björn, eller Mr. D som han kallar sig, att väskproblemet ännu inte är löst. Förhoppningsvis ordnar jag det under dagen, men det är inte säkert. Och tyvärr Emma, jag tror inte Wedins har någon filial i Reykjavik som jag kan handla väskan/väskorna på, så det får bli något annat ställe... Däremot finns Dressman här, men det är ju en annan femma. Och IKEA, dit ska vi åka när det blir dags för julfest och köpa lussekatter och glögg.


Föresten, Mattias Pettersson har börjat blogga, kolla in den vetja! Finns även som länk här till höger, och en bit ner!


Nu borde jag verkligen försöka göra någon nytta 

Ovido - Quiz & Flashcards