Alla inlägg den 12 november 2007

Av Linus - 12 november 2007 22:58

Islänningar har bra humor, det måste sägas. Kolla in följande ölreklamer och njut:


Thule reklam 1

Thule reklam 2

Thule reklam 3

Thule reklam 4


Desa drog upp försäljningen för Thule på Island med 25 %...


Sen måste jag ge otrolig cred till webmastern för den här sidan, min vän och föredetta arbetskollega Fredrik Sundin. Dels är det en grym blogg med bra funktioner, men det bästa av allt är nog sökmotorsindexeringen... Det är nämligen så att det finns en funktion som gör att jag kan kolla hur folk hittar till min blogg, dvs om de har klickat sig vidare från någon annan hemsida eller liknande. Och det är helt otroligt vilka "referenser" jag kan hitta. Här är några exempel från folk som har sökt på Google, och fått fram min blogg... Testa själv så får ni se!


- Att skaffa isländskt ID-nummer (Träff nummer 1)

- Islandsväder (Träff nummer 7)

- Isländska kändisar (Träff nummer 2)

- Roliga smeknamn (Träff nummer 15)

- Vad är parmaskinka (Träff nummer 3)

- Skyr Island (Träff nummer 33)

- Självförnekelse (Träff nummer 33)


Detta är ju helt fantastiskt! Var tvungen att själv kolla Páll Òskar. Där blev det träff 1 o 2 på enbart svenska resultat, och träff nummer 30 på alla resultat.


Grymt jobbat Fredrik!

Av Linus - 12 november 2007 14:51

Vill ni få ett litet komplement till min blogg, och kanske en annan syn på vissa saker, då rekomenderar jag er att läsa även Mathias blogg. Vi skriver ofta om ganska liknande händelser...=) Så kolla in hans blogg med!


Nu ska jag plugga vidare, vi sitter på favorit caféet för tillfället, och nu är det Finlands ekonomiska situation som är på tapeten! Jippie! 

Ovido - Quiz & Flashcards