Alla inlägg den 17 november 2007

Av Linus - 17 november 2007 15:55

Man måste helt enkelt bara älska det här landet och dess människor! Igår träffade jag en islänning, på en fest anordnad av en litauer som jobbar på en isländsk investmentbank (vad umgås jag med för folk egentligen?!). Vi diskuterade Island. Det var sanslöst trevligt och roligt. Vi kom bland annat fram till att på gymmet som jag och Vasa går på är stället där alla "kända" islänningar går, dvs artister, politiker, författare m.m (Páll Òskar går ju dit). Med andra ord, jag har säkert tränat bredvid Islands utrikesminister. Och detta älskar jag med det här landet. Det är så litet så att du är så nära allt som händer, och det är ingen stor grej att se en "kändis", dom handlar på Bonus precis som alla vi andra. Den här islänningen jag pratade med var dessutom en "kändis", han hade gjort rätt mycket musik och folk brukade känna igen honom. Jag hade självklart ingen aning om vem han var. Sen lärde han mig några isländska fraser, men i vanlig ordning så hade jag glömt bort dem fem minuter senare. Sen kom vi fram till att isländska är det finaste av de nordiska språken.


Nu ska jag strax iväg på en kopp kaffe på favoritkafeet, för att sedan gå o kolla in Skottland mot Italien. Och sen är det Páll Óskar-konsert, blir grymmt! 

Ovido - Quiz & Flashcards