Alla inlägg den 3 november 2007

Av Linus - 3 november 2007 19:18

Här ovan har ni tjuven Jonas...


Jag o Syddan kom på en lysande idé igår, i samband med att vi hade en gästföresläsare som jobbade på en isländsk bank. Skulle det inte vara kul att jobba på en bank här på Island till sommaren?! Jo, det skulle det! Så nu ska i fila lite på CV´na, och sen blir det att gå in på Kaupþings huvudkontor på tisdag och försöka få till ett möte med nån som har någit att säga till om. Kommer bli grymt det där, återkommer med mer besked!


Är så trött idag... Beror lite på att vi var ute igår, men en hel del nog också att jag bara sova 4,5 timmar natten till igår. På fredagar har vi morgonföreläsning, dvs 08.20 Så jag gick och la mig vid elva, såg ett avsnitt Seinfeld och tänkte sen sova. Men som vanligt låg jag och tänkte ett tag. När jag hade tänkt i sisådär 40 minuter började jag känna "Näe, nu måste jag sova..." Och som alla vet, när den tanken infinner sig är det kört... Det hela slutade med att jag somnade vid tretiden ungefär, och sov sen jättedåligt hela natten. Så igår var jag om möjligt ännu tröttare än idag.


Och jag ser att ni har fått snö i Umeå. Trevligt! Här har jag fått det berättat för mig att denna höst har varit den sämsta någonsin i Reykjavik, alltså vädermässigt. September var den regnigaste September sen tidernas begynnerlse (eller åtminstone sen de började mäta), och Oktober var sämsta sen 1936. Och jag som tycker att vädret inte är så jättedåligt här, ungefär som förväntat...


Men där har jag kommit på en sak. Jämför du med Umeå så känns det som det är bättre väder här. Varför? Jo, Umeå brukar ju vara ett enda stort grått molntäcke hela oktober och november, och du ser aldrig solen. Här ser du ju solen åtminstone var tredje dag, och då känns det automatiskt mycket bättre. Eller är jag helt ute och cyklar? Är det bra i Umeå i Oktober?



Ovido - Quiz & Flashcards