Direktlänk till inlägg 26 november 2007

Hur man gör en söndag till en hyfsad dag iaf

Av Linus - 26 november 2007 01:25

Igår var det fest hemma hos Åsil, kul med lite omväxling. Där fanns det fyra plattor med öl, som var gratis (var några studenter från en högskola utanför Borgarnes som hade haft avslutningsfest i fredags, och det blev lite öl över...). Så det blev ett hejdundrade kalas igår!


Detta innebar också att söndagen började dåligt för mig. Vaknade vid elva, efter fem timmars sömn, med rejäl huvudvärk och kunde inte somna om. Men efter två av Jón dundertabletter (han pluggar ju till farmaceut, så han har alla möjliga bra och dåliga piller i sitt medicinskåp) var jag en människa igen. När jag vakande var det faktiskt snö här i Reykjavik. Under ett tag fanns det en förhoppning att det kanske skulle få stanna ett litet tag iaf, men sen började det regna så nu finns det inte ett spår kvar av snön.


Idag har jag faktiskt varit duktig och pluggat, trots mitt tillstånd. Jag hade två saker som behövde göras idag, dels ett Quiz i Project Management och sen en Power Point-presentation i International Busniess. Och tro det eller ej, jag sköt inte upp detta. Min tanke var att om jag gör det så fort som möjligt är jag ledig ikväll och kan bara slappa. Så sagt och gjort så rev jag av det där på eftermiddagen så jag kunde få vara helt ledig ikväll. Det firade jag med att för första gången på Island spela Football Manager på riktigt. Var väldigt trevligt. Men jag kommer väl fastna igen nu, när jag har fått blodad tand...


Sen håller jag på att läsa "101 Reykjavik" för tillfället, är en bok som handlar om en riktig "slacker" i Reykjavik, och hans mer eller mindre osunda leverne (skall läsas ut innan onsdag, sista boken i Icelandic Culture). Och det är väldigt roligt att läsa en bok där du känner igen exakt varje ställe dom befinner sig på, då hela boken utspelar sig i downtown Reykjavik, dvs där jag bor. Bland annat bor huvudperson ca 500 meter från vårat guesthouse. 101 i bokens titel står för postnumret i den här delen av staden, dvs centrum. Så jag har samma postnummer.


Och är det inte härligt att man bara har tre siffror i postnumret i det här landet?! Behövs som inte mer. Samma sak med telefonnummer, där kör de utan riktnummer. Alla nummer är sjusiffriga, mobiler som fasta. Det är också kul tycker jag!


Näe, nu skall jag sova innan jag somnar med datorn i sängen... 

 
 
Ingen bild

Mattias

26 november 2007 01:53

Väldigt lätt att fastna Linus.
Akta dig!

 
Ingen bild

Farsan

26 november 2007 07:41

Grattisn på namnsdagen Linus, eller har det så få namn på Island att de bara har namnsdagar varanna dag eller nåt?

 
Ingen bild

mor

26 november 2007 09:23

På grund av vistelse på annan ort (fortf Gbg)och litegrann sovmorgon hann Stefan före - men grattis igen på namnsdagen Linus

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linus - 30 december 2007 14:00

Nu kör vi igen! Jag har efter två månader (datumet precis här ovanför ljuger, det är i själva verket 17 februari nu.. Men det såg så fult ut med en helt tom sida med bara detta inlägg..) av koma på hemmafronten tagit tag i mitt liv igen (nåja), och h...

Av Linus - 24 december 2007 13:10

Mina kära läsare, vänner och familjemedlemmar!   Hoppas att denna blogg har varit till glädje för er och att ni kanske också har lärt er lite mer om Island, och kanske om mig, under denna höst! Nu går denna blogg i graven, den har som uppfyllt sitt ...

Av Linus - 22 december 2007 23:39

Jag vet inte riktigt hur jag skall avsluta den här bloggen. Det blir nog inte idag iaf.   Men låt oss börja med ovanstående bild. Det är jag och Páll Óskar. Bilden är tagen på Oliver i torsdags. Visst är vi lika? (Här kan ni hitta lite mer bilder frå...

Av Linus - 20 december 2007 18:16

Nu är det dags att stänga butiken. Sista stunden är kommen. Dags att släcka lyset. Ja, ni fattar. Nu är jag ett dygn från att vara hemma i Umeå (iaf om 25 minuter). Detta kommer bli det sista blogginlägget skrivet på isländsk mark. På Guesthouse Auro...

Av Linus - 19 december 2007 18:55

Jag tycker vi börjar på den senare delen av rubriken.   Igår skulle ju Chema ha lämnat oss, och idag var det ju Jóns tur. Det finns bara ett problem... De försov sig och missade sina flyg...   Vi börjar med Chema. Han skulle ta flygbussen vid kvart i...

Ovido - Quiz & Flashcards