Direktlänk till inlägg 24 november 2007

Härligt med engagerade läsare

Av Linus - 24 november 2007 12:29

Ja, det är härligt att ni finns där kära läsare och rättar mig när jag har fel. Självklart var det inte ambassadörskan vi träffade, om inte jag, Mathias o Vasa har drabbats av en kollektiv oförmåga att skilja mellan kvinnor och män, utan istället hennes man. För någon vakt var det definitivt inte, han var alldeles för välklädd för att vara det. Sen så måste jag ju erkänna att vi lite snabbt drog slutsatsen att det var ambassadören vi hade träffat, innan vi kollade fakta. Men, jag ville ju ge er läsare en trevlig historia också, och det är ju inte lika häftigt med en ambassadörs make som en ambassadör...


Och Daniel, det är precis en sån tillställning vi vill gå på! Vi har läst en reseberättelse om en student som var här då också, och han fick träffa knugen. För vet ni vad, det bor ca 300 stycken svenskar på Island, oklart om jag är inräknad i dessa men mest troligt då jag har ett isländskt ID-nummer, så det är ju ingen större population direkt. Så händer det något på ambassaden här så blir alla svenskar inbjudna! Förövrigt ska Carola ha julkonsert här 20 december, den kanske man borde gå på.


Och för att göra er läsare lite mer nöjda efter den här fadäsen med ambassadörskan bjuder jag här ovan på en bild på mig och den isländska artist jag träffade förra veckan. Jag blir glad om ni kan ta reda på vilket band han spelar i, för själv har jag glömt bort bandnamnet, och vad han heter för den delen... Han ska iaf vara en kändis här på ön.


Idag är det underbart väder i Reykjavik. Blir lika glad varje gång det inträffar. Efter en lugn fredagskväll (jag lovar, jag var inte ute) så är jag nu redo att hugga tag i lite skolarbete. En Powerpoint-presentation för International Busniess är det som skall avklaras idag, och detta innan fotbollen börjar klockan tre. Ska, som vanligt, följa med Mathias när han skall titta på Middlesbrough. Kommer säkert bli en jättebra match...

 
 
Ingen bild

Joel

24 november 2007 14:45

Han kan inte vara känd, han var för ful.

..om det nu inte var den slimmade snyggingen till höger du pratade om? Yum! ;)

 
Ingen bild

broDer

24 november 2007 21:34

Sigur Rós, Múm eller GusGus kanske?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linus - 30 december 2007 14:00

Nu kör vi igen! Jag har efter två månader (datumet precis här ovanför ljuger, det är i själva verket 17 februari nu.. Men det såg så fult ut med en helt tom sida med bara detta inlägg..) av koma på hemmafronten tagit tag i mitt liv igen (nåja), och h...

Av Linus - 24 december 2007 13:10

Mina kära läsare, vänner och familjemedlemmar!   Hoppas att denna blogg har varit till glädje för er och att ni kanske också har lärt er lite mer om Island, och kanske om mig, under denna höst! Nu går denna blogg i graven, den har som uppfyllt sitt ...

Av Linus - 22 december 2007 23:39

Jag vet inte riktigt hur jag skall avsluta den här bloggen. Det blir nog inte idag iaf.   Men låt oss börja med ovanstående bild. Det är jag och Páll Óskar. Bilden är tagen på Oliver i torsdags. Visst är vi lika? (Här kan ni hitta lite mer bilder frå...

Av Linus - 20 december 2007 18:16

Nu är det dags att stänga butiken. Sista stunden är kommen. Dags att släcka lyset. Ja, ni fattar. Nu är jag ett dygn från att vara hemma i Umeå (iaf om 25 minuter). Detta kommer bli det sista blogginlägget skrivet på isländsk mark. På Guesthouse Auro...

Av Linus - 19 december 2007 18:55

Jag tycker vi börjar på den senare delen av rubriken.   Igår skulle ju Chema ha lämnat oss, och idag var det ju Jóns tur. Det finns bara ett problem... De försov sig och missade sina flyg...   Vi börjar med Chema. Han skulle ta flygbussen vid kvart i...

Ovido - Quiz & Flashcards