Direktlänk till inlägg 23 november 2007

Plugg och åter plugg

Av Linus - 23 november 2007 00:59

Dagarna nuförtiden går mestadels åt att plugga. Och ibland tycker jag man får ta en paus i pluggandet och istället försöka ta en konstnärlig bild. Det är lite svårt när bildobjeketet inte vill att man ska ta en konstnärlig bild, eller nån bild överhuvudtaget! Därför tar man en bild när bildobjektet inte vet att man tar en, som ovan.


Idag har det skrivits på Icelandic Culture-arbetet. Det går rätt bra faktiskt, förhoppningsvis är jag klar med det hela imorgon. Kan faktiskt säga att det blir en helt okej arbete. Långtifrån något banbrytande inom området, men en habil grej som inte gör bort sig.


Sen har jag dessutom spenderat tiden mellan klockan fem och halv nio på skolan nu ikväll. Då gjorde vi klart vårt HRM-arbete som skall lämnas in imorgon. Kan väl inte påstå att det är ett revolutionerande arbete det heller, men det är rätt svårt att få ihop ett sammanhängande dokument om man är sju personer i en grupp... Innan vi möttes var hela arbetet en ren dynghög, men nu är det sammanhängade och ganska bra, faktiskt.  


Så får jag klart Icelandic Culture-grejen imorgon är det bara att läsa ut "101 Reykjavik" till onsdag (bra bok) och göra den sista uppgiften i Project Management till nästa fredag som är kvar innan det är dags att börja plugga till tentorna! Jippie!


Men jag fick Pizza till middag idag iaf. Det var gott. Det var vår norske vän Marte som gjorde den, jag och Vasa blev väldigt glada då vi kom hem utsvultna och trötta vid kvart i nio. Hon är snäll hon! 

 
 
Ingen bild

morsan

23 november 2007 09:43

Jag ligger efter i kommentarerna för det är en del att göra på den här kanten också - men hursomhelst svaret på frågan "vem kunde tro att" häromdagen är i alla fall att det trodde jag - en del bygger ständigt på sina nätverk och andra lite mindre...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linus - 30 december 2007 14:00

Nu kör vi igen! Jag har efter två månader (datumet precis här ovanför ljuger, det är i själva verket 17 februari nu.. Men det såg så fult ut med en helt tom sida med bara detta inlägg..) av koma på hemmafronten tagit tag i mitt liv igen (nåja), och h...

Av Linus - 24 december 2007 13:10

Mina kära läsare, vänner och familjemedlemmar!   Hoppas att denna blogg har varit till glädje för er och att ni kanske också har lärt er lite mer om Island, och kanske om mig, under denna höst! Nu går denna blogg i graven, den har som uppfyllt sitt ...

Av Linus - 22 december 2007 23:39

Jag vet inte riktigt hur jag skall avsluta den här bloggen. Det blir nog inte idag iaf.   Men låt oss börja med ovanstående bild. Det är jag och Páll Óskar. Bilden är tagen på Oliver i torsdags. Visst är vi lika? (Här kan ni hitta lite mer bilder frå...

Av Linus - 20 december 2007 18:16

Nu är det dags att stänga butiken. Sista stunden är kommen. Dags att släcka lyset. Ja, ni fattar. Nu är jag ett dygn från att vara hemma i Umeå (iaf om 25 minuter). Detta kommer bli det sista blogginlägget skrivet på isländsk mark. På Guesthouse Auro...

Av Linus - 19 december 2007 18:55

Jag tycker vi börjar på den senare delen av rubriken.   Igår skulle ju Chema ha lämnat oss, och idag var det ju Jóns tur. Det finns bara ett problem... De försov sig och missade sina flyg...   Vi börjar med Chema. Han skulle ta flygbussen vid kvart i...

Ovido - Quiz & Flashcards