Direktlänk till inlägg 15 november 2007

Då var det dags igen, snökaos...

Av Linus - 15 november 2007 00:24

Jag förstår mig inte på Sverige ibland, kan man inte lära sig att det kommer snö varje vinter?! Detta syftar självklart inte till oss norrlänningar, utan jag syftar på folket söder om Gävle. Dagens nätupplagor av de svenska dagstidningarna har varit fyllda av "Trafikkaoset, Vems fel är det" och liknande rubriker (självklart inte vk.se) Herrejesus, är det så svårt att lära sig, det kommer snö nån gång i November och det är bara att göra sig beredd.


När sånt där händer hemma i Sverige känns det skönt att vara på ett land som Island, jag tror inte ens ordet snökaos finns på isländska. Än mindre att dom skulle kunna "drabbas" av det. Här är man beredd på vilket väder som än kommer! Skulle en Tsnunami skölja över Reykjavik skulle nog första reaktionen bland islänningarnaa vara "Åh fan, en sån har vi aldrig råkat ut för tidigare. Häftigt" Förövrigt är det 9 grader här i stan just nu, så vi är en bit bort från ett "snökaos".


När vi ändå är inne på nyheter, här på Island läser jag IcelandReview. Det är en bra nyhetskälla, dom översätter de viktigaste isländska nyheterna till engelska, så vi utlänningar kan följa med. Och har de väl börjat på en nyhet brukar dom spinna vidare på den tills den tar "slut". Riktigt bra!


Idag har det pluggats hårt. Vi upptäckte att vi skulle ha lämnat in en uppgift i Project Management i måndags, men att vi totalt har missat det... Men efter några timmars bråk med Microsoft Project är den snart klar, så imorgon ska vi nog lyckas lämna in den.


Och avslutningsvis, alldeles nyss fick jag en affisch uppsatt på min dörr föreställande Páll Óskar. Det var Marte som var så snäll och fixade det. Han ser verkligen jättebögig ut...


Och Olle, grattis på 20 årsdagen! Jag ringer sen och gratulerar dig på riktigt! 

 
 
Ingen bild

Joel

15 november 2007 14:14

Jag gillar att Páll Óskar ser jättebögig ut. Jag gillar inte att spamkoden idag var "jurk".

 
Ingen bild

Morsan

15 november 2007 17:52

Nu kollade jag in IcelandReview och hittade en ekonomisk fråga du kan fundera på. Hur kan islänningar både ligga 6:a på listan vad gäller högst disponibel inkomst i världen och samtidigt ha skyhöga lån i utländsk valuta - betyder det att det disponibla egentligen är lånade pengar? eller vad?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linus - 30 december 2007 14:00

Nu kör vi igen! Jag har efter två månader (datumet precis här ovanför ljuger, det är i själva verket 17 februari nu.. Men det såg så fult ut med en helt tom sida med bara detta inlägg..) av koma på hemmafronten tagit tag i mitt liv igen (nåja), och h...

Av Linus - 24 december 2007 13:10

Mina kära läsare, vänner och familjemedlemmar!   Hoppas att denna blogg har varit till glädje för er och att ni kanske också har lärt er lite mer om Island, och kanske om mig, under denna höst! Nu går denna blogg i graven, den har som uppfyllt sitt ...

Av Linus - 22 december 2007 23:39

Jag vet inte riktigt hur jag skall avsluta den här bloggen. Det blir nog inte idag iaf.   Men låt oss börja med ovanstående bild. Det är jag och Páll Óskar. Bilden är tagen på Oliver i torsdags. Visst är vi lika? (Här kan ni hitta lite mer bilder frå...

Av Linus - 20 december 2007 18:16

Nu är det dags att stänga butiken. Sista stunden är kommen. Dags att släcka lyset. Ja, ni fattar. Nu är jag ett dygn från att vara hemma i Umeå (iaf om 25 minuter). Detta kommer bli det sista blogginlägget skrivet på isländsk mark. På Guesthouse Auro...

Av Linus - 19 december 2007 18:55

Jag tycker vi börjar på den senare delen av rubriken.   Igår skulle ju Chema ha lämnat oss, och idag var det ju Jóns tur. Det finns bara ett problem... De försov sig och missade sina flyg...   Vi börjar med Chema. Han skulle ta flygbussen vid kvart i...

Ovido - Quiz & Flashcards