Direktlänk till inlägg 6 november 2007

En måndag som alla andra

Av Linus - 6 november 2007 00:30

Ha, nu lurade jag er allt! Ni trodde säkert att det har kommit snö i Reykjavik när ni såg ovanstående bild. Det har det inte! Jonas tog den här bilden (väldigt snygg bild för övrigt) vid Tingvalla på Golden Circle-turen! Reykjavik är väldigt långt från snö, just nu är det 6 grader och regn.


Den här måndagen har varit seg. Föreläsningen imorse var inställd, och jag upptäckte det redan igårkväll. Det var tur, då slapp jag gå upp i ottan imorse... Trots det var jag hur trött som helst när jag väl gick upp vid halv elva tiden. Jag vet inte vad det är med mig, men sen besöket förra helgen har jag varit hur trött som helst... Det tog väl på krafterna, får försöka vila upp mig. Men jag var iaf fyra timmar på Universitetet idag. Snyggade till mitt CV (som ska användas imorgon, då ska vi på Kaupþing), skrev lite mer om Finlands historia och tittade på Syddan när han spelade Football Manager. Med andra ord, en ganska bra arbetsinsats för att vara måndag. Sen förvandlades dagens träning från ett , enligt planen, seriöst arbetspass till en timme i poolen... Slö måndag är bara förnamnet...


Och hörni läsare, nu har jag rykt upp mig lite angående den här bloggen, och då är det dags att ni gör detsamma. Det är skittråkigt att hålla på att skriva saker, och så får man noll reaktion tillbaka... Man blir inte direkt mer taggad... Så, kommentera mera för böveln!


Imorgon skall ni få rapport hur besöket hos Kaupþings huvudkontor gick!

 
 
Ingen bild

Emma

6 november 2007 02:05

Alltså, jag vågar ju som inte skriva några kommentarer eftersom att ingen annan verkar göra det. Jag känner mig ungefär som en stalker då, och jag vet inte men det ger mig inte direkt några bekväma vibbar.

Förövrigt väntar jag med spännig på besked och lägesrapport om tisdagens bankbesök!

 
Ingen bild

Joel

6 november 2007 15:54

Du gillar ju inte att jag kommenterar. Och dessutom är det väl dags att du får känna lite själv hur det är, så kanske du skriver mer i KJFG:s forum i fortsättningen.

Och ja, jag väntar också med spänning. Det vore ju äckligt om du blev banktjänsteman, men också roligt.

 
Lottie

Lottie

19 november 2007 18:06

Ha ha ha!!! Kul att du "snyggade till" ditt cv! Det ska jag göra med mitt också! Vilken isländsk bank är det bäst att ha jobbat på? (någon som inte har egen hemsida och email tack!) Kan man vara international consulting manager? (eller rättare sagt: vad heter det på isländska?)
Kramar,
plastmorsan

http://lottie.zoomin.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linus - 30 december 2007 14:00

Nu kör vi igen! Jag har efter två månader (datumet precis här ovanför ljuger, det är i själva verket 17 februari nu.. Men det såg så fult ut med en helt tom sida med bara detta inlägg..) av koma på hemmafronten tagit tag i mitt liv igen (nåja), och h...

Av Linus - 24 december 2007 13:10

Mina kära läsare, vänner och familjemedlemmar!   Hoppas att denna blogg har varit till glädje för er och att ni kanske också har lärt er lite mer om Island, och kanske om mig, under denna höst! Nu går denna blogg i graven, den har som uppfyllt sitt ...

Av Linus - 22 december 2007 23:39

Jag vet inte riktigt hur jag skall avsluta den här bloggen. Det blir nog inte idag iaf.   Men låt oss börja med ovanstående bild. Det är jag och Páll Óskar. Bilden är tagen på Oliver i torsdags. Visst är vi lika? (Här kan ni hitta lite mer bilder frå...

Av Linus - 20 december 2007 18:16

Nu är det dags att stänga butiken. Sista stunden är kommen. Dags att släcka lyset. Ja, ni fattar. Nu är jag ett dygn från att vara hemma i Umeå (iaf om 25 minuter). Detta kommer bli det sista blogginlägget skrivet på isländsk mark. På Guesthouse Auro...

Av Linus - 19 december 2007 18:55

Jag tycker vi börjar på den senare delen av rubriken.   Igår skulle ju Chema ha lämnat oss, och idag var det ju Jóns tur. Det finns bara ett problem... De försov sig och missade sina flyg...   Vi börjar med Chema. Han skulle ta flygbussen vid kvart i...

Ovido - Quiz & Flashcards