Direktlänk till inlägg 2 november 2007

Fem punkter...

Av Linus - 2 november 2007 00:22

Okej då Joel, du ska få fem punkter. Har funderat lite grann kring vad som passar bra, men har nog fastnat för att helt enkelt bara skriva upp fem roliga punkter som hände under helgen, och innefattar någon av mig, Jonas eller Tobias. Här kommer dom, hoppas dom är lika roliga för er som för oss. Och försök leva er in i våra personligheter, men även sinnestillstånd...


1. Vi promenerar runt nere på stan och kommer av någon anledning in på Marina, tandläkartjejen från Umeå ni vet, som jag träfar varje helg i princip. Känner henne ganska bra med andra ord. Men Tobbe säger då "Näe, men hon heter ju Karin, det är jag säker på".


2. Fredagkväll. Vi har precis ätit på Pizza Pronto. Det är jag, Jonas och Tobbe. Jag säger "Näe grabbar, nu går jag hem". Dom säger "Okej, vi går till något ställe till". Jag går hemåt, närmaste vägen, skickar kanske något SMS, kanske ringer något samtal. Kommer hem, Jonas och Tobbe är redan hemma.


3. Lördagkväll. Vi är på restaurang. Sitter vid ett bord ganska nära dörren. Av någon anledning använder alla personer som går ut fel dörr, dvs den dörr som inte stänger sig själv efter den öppnas. Och i och med att den är öppen fortsätter folk att använda den. Tobias blir less. Går till dörren för att fixa till det hela, dvs stänga fel dörr och se till att folk använder rätt dörr. Han håller på i en minut och jobbar hårt för att gå igen dörren. Han lyckas. Nytt sällskap kommer halv minut senare för att gå ut. Det är omöjligt för dem att öppna dörren... Kypare måste komma och hjälpa dem.


4. Lördagkväll. Jonas förklarar för Tomasso hur det är att leva i Umeå på sommaren "You know, the sun is up, the birds are singing, and then you go to sleep" (Han ankompanjerer detta med ett väldigt levande kroppspråk, såsom stigande sol med armarna, flygande fåglar med händerna och den klassiska sovrörelsen med händerna). Tommaso nickar med inlevelse och säger "Ah, I understand".


5. I tisdags. Jonas och Tobbe har åkt hem. Känns lite tomt. Har upptäckt att några par sockar har försvunnit, har vi en socktjuv i huset? Har köpt nya. Av någon anledning sätter jag på kameran. Upptäcker några bilder jag inte sett tidigare. Det är ett bildspel med Jonas som tar tre par sockar ur min garderob, ser väldigt glad ut, och packar ner dem i Tobias väska. Sen är det slut...

 
 
Ingen bild

Joel

2 november 2007 01:41

haha, vilken stilist du kan vara Linus! Härliga punkter, jag är nästan bedd att säga att dom är det roligaste jag läst i bloggen på väldigt länge. Kanske på hela tiden. Känner mig också ganska nöjd över att de var min idé. hihi.

PS. Jonas är lurig ibland.

 
Ingen bild

Emma

2 november 2007 09:11

HAHA, sista punkten är fantastisk! Jag skrattar och kan se två sneaky rats som hyssjar på varandra medan de stoppar strumpor i väskan. Classy nånting!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linus - 30 december 2007 14:00

Nu kör vi igen! Jag har efter två månader (datumet precis här ovanför ljuger, det är i själva verket 17 februari nu.. Men det såg så fult ut med en helt tom sida med bara detta inlägg..) av koma på hemmafronten tagit tag i mitt liv igen (nåja), och h...

Av Linus - 24 december 2007 13:10

Mina kära läsare, vänner och familjemedlemmar!   Hoppas att denna blogg har varit till glädje för er och att ni kanske också har lärt er lite mer om Island, och kanske om mig, under denna höst! Nu går denna blogg i graven, den har som uppfyllt sitt ...

Av Linus - 22 december 2007 23:39

Jag vet inte riktigt hur jag skall avsluta den här bloggen. Det blir nog inte idag iaf.   Men låt oss börja med ovanstående bild. Det är jag och Páll Óskar. Bilden är tagen på Oliver i torsdags. Visst är vi lika? (Här kan ni hitta lite mer bilder frå...

Av Linus - 20 december 2007 18:16

Nu är det dags att stänga butiken. Sista stunden är kommen. Dags att släcka lyset. Ja, ni fattar. Nu är jag ett dygn från att vara hemma i Umeå (iaf om 25 minuter). Detta kommer bli det sista blogginlägget skrivet på isländsk mark. På Guesthouse Auro...

Av Linus - 19 december 2007 18:55

Jag tycker vi börjar på den senare delen av rubriken.   Igår skulle ju Chema ha lämnat oss, och idag var det ju Jóns tur. Det finns bara ett problem... De försov sig och missade sina flyg...   Vi börjar med Chema. Han skulle ta flygbussen vid kvart i...

Ovido - Quiz & Flashcards