Alla inlägg den 3 december 2007

Av Linus - 3 december 2007 00:46

Ja, nu är det bara inte länge kvar till jul gott folk, redan första advent.


Här i Reykjavik har detta firats med att plugga hela dagen, med en liten paus för att åka och bada, med bil för en gångs skull, och en promenad nu på kvällskvisten för att glädja min mor med lite bilder på juldekorationer i Reykjavik. Det blev också en liten allmän kollektion av Reykjavik by night. Hur som haver, båda dessa äventyr kan ni bevittna på det vanliga stället, där även fredagen numera finns upplagd!


Som ni ser på bilderna är det inte ens i närheten av någon snö här, iaf inte här i stan. Fjällen som omgärdar oss är snötäckta, vissa mer än andra, men det är ju inte så konstigt egentligen. Det ligger ju lite högre än oss här nere på havsnivå.


Sen något som är värt att fundera på är följande. Som de konsumtionsgalna människor de är finns det hur många julgranar som helst i denna stad, d har väl minst en var. Men var fanken kommer dessa ifrån? Det är ju inte direkt så att Island har ett överskott på träd... Jag betvivlar starkt att det ens finns granar som skulle täcka det årliga behovet av julgranar. Så importerar dom dem då eller? Och hur importerar med julgranar till en ö? Med flyg eller båt? Jag vet att ni kanske inte är rätt målgrupp att svara på dessa frågor utan att det snarare är jag som borde ta reda på detta, men likväl så kan ni fundera på saken tills jag har ett svar.


Nu har ju iaf Marina lämnat landet, och det fick mig att tänka på hur tråkigt det kommer vara att säga hejdå till alla här... Marina är egentligen den som är/var överlägset lättast att säga hejdå till, vi bor ju för fanken i samma stad. Men sådana som Chema och Jón vet man ju inte när man träffar igen, om man ens kommer göra det. Iofs har jag och Vasa tänkt åka och hälsa på dem i sommar, men man vet ju aldrig hur det blir med det...  Det kommer bli tråkigt, hade som inte riktigt tänkt på det innan idag... Jaja, det är tre veckor kvar tills det är dags för det.


Igår var det väldigt lungt förövrigt, lite plugg och sen en middag på Vegamot med Vasa och Marina innan jag somnade tidigt, redan vid elva. Undrar när det hände senast en lördagkväll?!


Ni kanske får en genomgång av ett geotermiskt kraftverk imorgon, orkar inte gå igenom det nu. Och Björn, du hade älskat det här gymmet! 

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards