Alla inlägg den 11 december 2007

Av Linus - 11 december 2007 01:07

Mina kära läsare. Hur har ni tänkt att jag skall hinna med att plugga till tre tentor inom loppet av en vecka och samtidigt hinna med att baka lussekatter? Känns som det inte är första prioritet kanske... Men vi har snackat om att vi ska göra det efter tentorna, faktiskt. Men det hjälper ju inte mitt behov för tillfället.


Idag har det pluggats, som alltid nuförtiden.


Precis nu innan jag skulle gå och lägga mig så kom Jón på besök på mitt rum. Han var väldigt uppspelt då han hade hittat något fantastiskt han måste visa mig. Det var landet Ladonia... Någon spanjor hade skrivit om "landet" i en blogg, och Jón hade på så viss hittat till deras hemsida.... Kolla in spektaklet, om ni inte har hört om det tidigare, rätt underhållande. Vi svenskar är bra konstiga ibland. Jón har iaf ansökt om medborgarskap, men jag avböjde vänligt men bestämt. Kanske SÄPO registrerar en i ett register om man blir medborgare där. Man vet ju aldrig, så lika bra att vara på den säkra sidan...


Medan vi satt och roade oss av detta, även Vasa hade anslutit till mitt rum och lagt sig på min säng(?), så gjorde Marte entré. Hon kom för att fråga om jag hade någon huvudvärkstablett. Vi sa att Jón, vårt vandrade medecinskåp, hade, så då frågade hon på engelska "Jón, do you have any pills for head attacks?" Jag skrattade så jag höll på att dö... Och det som gjorde det omöjligt ännu roligare var att hon inte hade sagt fel, utan hon trodde det hette "Head attack". Vi fick förklara att det faktiskt heter "Headache", och då blev hon "dritsur" på sig själv som inte visste bättre.


Hon har förövrigt skaffat sig en isländsk pojkvän så här på slutspurten. Trevlig kille, heter Tröstur (jag älskar de isländska namnen). Han drog med henne på en Coyote Ugly-fest i Keflavik i lördags. Jag har sett lite bilder från tillställningen, och det märks att det inte var en fest i Reykjavik om vi säger så (det är faktiskt en ganska civiliserad stad). Många halvnakna tjejer och "laddade" killar... Precis som det brukar vara ute på landet...


Idag har jag badat för första gången sen i tisdags. Det var mysigt, trots det lite mindre angenäma vädret... Snön och vintern som var närvarande fram till i eftermiddags har nu dragit vidare till andra jaktmarker, och har ersatts av regn och vind. Med tanke på att det har varit bra väder senaste tiden så bestämde sig nog väderguden för att dra på lite extra denna gång. Förtillfället blåser det 22 m/s (klassificeras som halv storm om jag inte har fel). Alldeles nyss drog blåsten igång ett billarm här utanför fönstret. Så lite småblåsigt är det.


Och imorgon är det tenta, eller rättare sagt om åtta och en halv timme, så jag borde sova nu. Förhoppningsvis kommer det gå bra. Men håll tummarna för mig (eller ska man inte göra det), för jag är lite osäker.


Och dagens fras är (hämtad från en sång av en vid det här laget välkänd artist på bloggen):


Þú finnur að ástin er international - Astin betyder "kärlek", och resten borde ni förstå...=)


PS. Jag har ingen aning om vad bilden på Mathias har med inlägget att göra, men det är iaf rolig. DS

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards