Alla inlägg den 6 december 2007

Av Linus - 6 december 2007 13:05

Jajjamen. För tillfället snöar det här i stan!


Kanske inte de mängder på bilden här ovan, men ändå. När jag vaknade imorse var det snö upp vid vårat hus och kyrkan, men här nere i stan (sitter så kaféet) nu var det ingen snö. Och snön som faller nu smälter så fort den når marken... Men men, man skall vara glad för det lilla.


Igår blev det inget blogginlägg, trots att jag hade storslagna planer om vad jag skulle skriva. Skyller till stor del på den sena middagen som vi åt (fantastisk god lasange) och efter den fick Vasa och Marte för sig att vi skulle hyra film. Det blev Wedding Chrashers. Har ju sett den tidigare, men den är förjäkla rolig. Påminner på sätt och vis om den här hösten på Island, förutom alla bröllopsbesök då... Efter filmen var klockan över tolv och jag orkade inte skriva något. Jag trodde ett tag att jag höll på att bli sjuk, då jag hade en fantastisk huvudvärk. Sen kom jag på att det nog berodde på att jag hade haft glasögon på mig hela kvällen. Har fortfarande inte fixat till dem, så när jag har på mig dem så är de lita sneda, vilket innebär att fokuset blir fel, vilket resulterar i huvudvärk... Frågan är nu om jag ska fixa till dem eller köra på linser konstant. Sen berodde nog min innbillade "sjukdom" lite på att Vasa har fått streptokopter, och var rädd att jag skulle ha blivit smittad.


Förutom detta händer det inte mycket i mitt liv nuförtiden, det är bara plugg, plugg och åter plugg. Första tentan är nu på lördag, International Business. Det är även Rachelese födelsedag då, så den skall firas på kvällen. Men det blir väldigt lungt, då söndagen måste läggas på plugg...


Skall försöka skriva ett inlägg ikäll också med det jag hade tänkt skriva igår, kan nog vara läsvärt om det blir så bra som jag har tänkt =) 

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards