Alla inlägg den 4 december 2007

Av Linus - 4 december 2007 01:19

Självklart fick jag rätt mina vänner. Inte fanken hann de klart med nybyggnationerna här på Universitetet. Iofs invigde de Haskolatorg i lördags (tror jag iaf, vi glömde bort att gå dit...) men idag kom ett mail med följande innehåll:


Announcment from the building committee of Háskólatorg and Gimli!


Due to construction work Háskólatorg is closed until Friday December 7th. Gimli will be closed the next 2 weeks.


Vilken fantastisk överaskning...


Och jag tror nog Erling kan ha rätt angående granarna. Dessvärre har jag ju ingen bra bild på någon av dem, men de ser inte riktig ut som de julgranar vi brukar ha i Sverige, som jag antar inte är skiktagranar?! Men den stora på Austurvöllurtorg är iaf en gåva från Oslo stad, det läste jag om i IcelandRewiev idag.


För någon dag sen beklagade sig Mathias över att min blogg var bättre sökmotorsoptimerad än hans, ni kan läsa hela utläggningen här. Jag har inte så mycket att säga till mitt försvar förutom, Synd för dig Mathias! Förövrigt blir jag träff nummer fyra på "Syddan" på svenska Goggle.


Idag har jag klippt mig. Blev ännu kortare än sist, tror jag. Men jag är vacker ändå, och lagom till jul har det nog fått tillbaka den längd ni är vana vid, så ni ser nog ingen större skillnad. Men det är återigen en isländsk frisyr.


Idag har jag pluggat och pluggat. Tillslut fick hjärnan nog och började strejka, så då for vi på gymmet. Där träffade vi Micha (vi verkar alltid göra det på måndagar). Han hade en liten rolig historia att berätta. Han hade hjälpt den ryska ambassadens chaufför att flytta hem i söndags (alltså numera den föredetta chauffören). Det han behövde hjälp med var att checka in packningen på Keflavik. Han hade ett baggage på 300 kilo... Han hade bott här i fyra år, och samlat på sig vissa saker kan man väl säga... Denna "lilla övervikt" kostade 600 000 isländska kronor. 


Och Lottie, jag ska försöka fixa min önskelista imorgon 

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards