Direktlänk till inlägg 31 oktober 2007

Nu får ni en sammanfattning

Av Linus - 31 oktober 2007 22:18

Språkgrändarna verkar inte vilja skriva något så då får ni min sammanfattning av helgen istället... Och dessvärre får ni ingen bild heller, då jag har bråkat med bloggen hela kvällen om att den ska ladda upp en bild, men den vägrar. Men när jag har skrivit klart här så kommer jag lägga upp lite bilder här, så kan ni kolla där istället.


Helgen ja. Torsdagen avhandlades i fredagens inlägg, så den kan ni läsa där.


På fredagen var i ute på en promenad på stan och jag fick tillfälle att visa upp mina goda kunskaper om staden. Jonas och Tobias var mäkta imponerade... Sen tog vi en Swiss Mocka på vårat (alltså mitt, Syddans och Vasas) kafé. Senare under fredagen åkte vi och badade. Jonas och Tobbe älskade det, och passade även på att testa 44 graders poolen, som de äkta turister de var... Jag och Vasa, som de infödingar vi är, håller ju oss till den stora 38 graders poolen, varför plåga sig i något för varmt?! Kvällen var sedan en stor succé. Förfest på Aurora, som brukligt, och sedan vidare till Thors Guesthouse. Och sen vidare till Sólon, vars annars. Det var mycket folk, alla var glada, vissa minnesluckor infann sig, och kvällen avslutades på Pizza Pronto. Med andra ord, jag visade upp Reykjaviks nattliv precis som det är!


Lördagen var lite seg... Men vi tog oss upp relativt tidigt, och hann med en tur upp i tornet i Halgrimskirkja för att få oss en utsikt över stan. Det var väldigt fint, har aldrig varit uppe där tidigare. Sen åkte vi till Blue Lagoon. Det var lika bra som förra gången. Och bilden från i måndags visar Tobbe i Blue Lagoon, insmetad med "Blue Lagoon lera" och det är hans egna badbyxor han håller i handen... När vi kom hem, trötta och hungriga, gick vi ut och åt på ett riktigt turistställe! Det var gott, och under kaffét fick vi lyssna på en upprörd amerikan som var väldigt missnöjd med restaurangens icebar... Men kaffét var gott, det godaste Jonas någonsin hade druckit.


Sen var det självklart fest igen på lördagkväll... Denna gång till lite olika ställen, först Reykjaviks största gaybar, där världshistoriens dyraste alkoläsk inhandlades, och sedan vidare i vimmlet. Men kvällen blev ganska tidig, för Jonas och Tobbe skulle iväg på Golden Circle vid nio på söndagmorgon...


Och dom tog sig faktiskt upp i tid, lyckligt vis. Jag sov som en gris till klockan tolv. Men sen gjorde jag faktiskt lite skolarbete, så jag var iaf nyttig. Och en promenad i det fina vädret han jag med också. Sen på kvällen gick vi ut och åt igen, denna gång tillsammans med Syddam och hans vänner.


Och i måndags for dom igen... Och nu är det bekräftat, det var Jonas o Tobbe som snodde mina sockar. Det var väl, okej, lite kul, men dom kudne väl ha gett faan i att ta mina yllesockar. Dom behöver jag ju på riktigt!


Men det var kul att ha dom här, och jag tror dom gillade det också! 


Nu blev det här inlägget väldigt långt, så jag kanske lägger till lite till historierna här ovan i morgon 

 
 
Ingen bild

Rölla

1 november 2007 10:33

Har du provat 37,5 graders poolen.
Den är mysig

 
Ingen bild

Joel

1 november 2007 13:28

Inte för att vara petig, men det är inga "Kanadagäs" som behöver fotograferas under er promenad på stan. Det ser snarare ut som Grågäss.

Magnus är för övrigt äcklig, och jag saknar listan på fem saker från dig Linus. Och är arg på språkgrändarna för att de inte skrivit något än.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linus - 30 december 2007 14:00

Nu kör vi igen! Jag har efter två månader (datumet precis här ovanför ljuger, det är i själva verket 17 februari nu.. Men det såg så fult ut med en helt tom sida med bara detta inlägg..) av koma på hemmafronten tagit tag i mitt liv igen (nåja), och h...

Av Linus - 24 december 2007 13:10

Mina kära läsare, vänner och familjemedlemmar!   Hoppas att denna blogg har varit till glädje för er och att ni kanske också har lärt er lite mer om Island, och kanske om mig, under denna höst! Nu går denna blogg i graven, den har som uppfyllt sitt ...

Av Linus - 22 december 2007 23:39

Jag vet inte riktigt hur jag skall avsluta den här bloggen. Det blir nog inte idag iaf.   Men låt oss börja med ovanstående bild. Det är jag och Páll Óskar. Bilden är tagen på Oliver i torsdags. Visst är vi lika? (Här kan ni hitta lite mer bilder frå...

Av Linus - 20 december 2007 18:16

Nu är det dags att stänga butiken. Sista stunden är kommen. Dags att släcka lyset. Ja, ni fattar. Nu är jag ett dygn från att vara hemma i Umeå (iaf om 25 minuter). Detta kommer bli det sista blogginlägget skrivet på isländsk mark. På Guesthouse Auro...

Av Linus - 19 december 2007 18:55

Jag tycker vi börjar på den senare delen av rubriken.   Igår skulle ju Chema ha lämnat oss, och idag var det ju Jóns tur. Det finns bara ett problem... De försov sig och missade sina flyg...   Vi börjar med Chema. Han skulle ta flygbussen vid kvart i...

Ovido - Quiz & Flashcards