Alla inlägg den 1 oktober 2007

Av Linus - 1 oktober 2007 18:07

Ja, nu har jag varit här en månad. Tiden går fort när man har roligt som man brukar säga. Tur att jag har haft det roligt då. Allt detta firades storslaget med att jag försov mig i morse. Rejält. Så rejält att jag inte hann till föreläsningen alls. Och Vasa gjorde detsamma. Dvs, försov sig. Annars brukar vi väcka varandra, men om båda sover så blir det ju svårt...


Dagen till ära har jag också fixat en liten omröstning för era trogna läsare. Ni ser den här till höger.  Rösta på så kanske er vilja blir uppfylld!


Ja, vad har då hänt på en månad. Väldigt mycket. Förhoppningsvis har jag förmedlat det viktigaste här i bloggen. Men jag kanske har missat en hel del av den enkla vardagen?! Känns lite så faktiskt, men vill ni verkligen höra om vardagen? Om de dagliga sysslorna som gå på föreläsning, laga mat, handla på Bonus, bussturerna till gymmet, försöka förstå Niels danska, skratta åt Chema och hans galna kommentarer (eller Sema som jag felaktigt har stavat hans namn till nu), lyssna på Vasas skratt åt sina galna kompisar på MSN, rensning av alla mail på isländska som kommer till universitetsmailen, sätta på elementet för att det är för kallt på rummet, öppna fönstret för att det blir en bastu på rummet när elementet är på, lyssna på James trummade i rummet ovanför, bli glad över att vädret är bra, bli ledsen för att vädret är dåligt, undra hur länge vädret kommer vara kasst/bra innan det slår om, undra varför det finns en TV-kanal som endast visar tråkiga gubbar som sitter och pratar om kristendom, förfasas över hur dåliga alla andra program är på TV.


Ja, alla dessa saker är väl kanske inte så roliga att höra om? Då är det bättre att jag berättar om alla spännande och häftiga saker som händer varje dag... Visst?!


Näe, nu mat och sen träning.

Ovido - Quiz & Flashcards