Direktlänk till inlägg 26 oktober 2007

Krånglande bloggare...

Av Linus - 26 oktober 2007 18:14

Jag har varit helt bedrövlig att blogga i veckan, det är jag den första att erkänna... Men ska väl försöka skärpa mig nu, men jag har väl haft skrivkramp, eller något liknande.


Igår kom Jonas o Tobias hit. Fantastiskt trevligt! Gårdagen präglades av först fotboll i blåsten, för att sedan inta en god middag som Vasa tillagade för att sedan gå till Barinn och Sirkus, så Jonas o Tobbe skulle få bekanta sig med kroglivet. Gårdagen var väl bara en uppvärmning, för ikväll smäller det på riktigt. Skådeplatsen är Thors Guesthouse, där Syddan, Charlotte o Rachele bor. Det är sex av Syddan och Charlottes kompisar som är på besök, och vi ska fira Syddans födelsedag. Kommer nog blir riktigt kul det här!


Idag har vi kollat in stan, samt hunnit med att vara rikiga gentlemän, då två söta isländska damer hade problem med sin bil och vi hjälpte dem att putta iväg den en liten bit. Dagens goda gärning!


Nu ska vi och bada!

 
 
Ingen bild

Martin

26 oktober 2007 18:36

Kul med fin-besök. Mina nya roomies(2/3 iaf). jag gillar att du använder dig av uttrycket "fantastiskt". Du vet vem det kommer ifrån, vår kära vän Pernilla, haha. Ska faktiskt parta lite med henne ikväll, skall hälsa att du myntat hennes "fantastiskt" fina uttryck.

Önskar er en hjärtligt trevlig kväll!

Kram!

 
Ingen bild

Joel

27 oktober 2007 14:00

Jag har en idé: för att kompensera för det svaga bloggandet de senaste dagarna tycker jag att Linus, Jonas och Tobias alla ska skriva ett blogginlägg som sammanfattar tiden under vilken gästerna var på island. Ingen får läsa vad den andra skrev innan det publicerats (och det ska publiceras samtidigt), och varje blogg ska innehålla en valfri lista på fem punkter som bloggaren på något sätt tycker är viktig för temat. Vad sägs?

 
Ingen bild

Morsan

27 oktober 2007 20:08

Jag röstar på Joels förslag - klart intressant idé - men det blir nog halvsvårt att kolla att dom inte synkar varandras inlägg om inte Jonas och Tobias är lika dator"addicted" som jag - dvs aldrig lämnar sin egen dator utom räckhåll...

 
Ingen bild

Mattias

28 oktober 2007 04:33

Alla får skriva ett blogginlägg var som sparas på datorn, sen så publicerar man alla inlägg samtidigt. Jag räknar med mycket sex, fylla och svineri.

 
Ingen bild

Joel

28 oktober 2007 04:35

Bra Matte, precis som jag tänkt! Väldigt ordnat sätt att ordna det på. Låt oss nu dricka mer öl.!?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linus - 30 december 2007 14:00

Nu kör vi igen! Jag har efter två månader (datumet precis här ovanför ljuger, det är i själva verket 17 februari nu.. Men det såg så fult ut med en helt tom sida med bara detta inlägg..) av koma på hemmafronten tagit tag i mitt liv igen (nåja), och h...

Av Linus - 24 december 2007 13:10

Mina kära läsare, vänner och familjemedlemmar!   Hoppas att denna blogg har varit till glädje för er och att ni kanske också har lärt er lite mer om Island, och kanske om mig, under denna höst! Nu går denna blogg i graven, den har som uppfyllt sitt ...

Av Linus - 22 december 2007 23:39

Jag vet inte riktigt hur jag skall avsluta den här bloggen. Det blir nog inte idag iaf.   Men låt oss börja med ovanstående bild. Det är jag och Páll Óskar. Bilden är tagen på Oliver i torsdags. Visst är vi lika? (Här kan ni hitta lite mer bilder frå...

Av Linus - 20 december 2007 18:16

Nu är det dags att stänga butiken. Sista stunden är kommen. Dags att släcka lyset. Ja, ni fattar. Nu är jag ett dygn från att vara hemma i Umeå (iaf om 25 minuter). Detta kommer bli det sista blogginlägget skrivet på isländsk mark. På Guesthouse Auro...

Av Linus - 19 december 2007 18:55

Jag tycker vi börjar på den senare delen av rubriken.   Igår skulle ju Chema ha lämnat oss, och idag var det ju Jóns tur. Det finns bara ett problem... De försov sig och missade sina flyg...   Vi börjar med Chema. Han skulle ta flygbussen vid kvart i...

Ovido - Quiz & Flashcards