Direktlänk till inlägg 20 oktober 2007

Väder, vind och trötta huvuden

Av Linus - 20 oktober 2007 20:59

Av någon anledning har jag varit väldigt trött och seg idag, undrar vad det kan bero på... Födelsedagen var iaf väldigt trevlig, och tack för alla gratulationer och gåvor. Idag har vi inte gjort mycket, tog oss ner till stan vid tvåtiden och kollade på fotboll. Sen har jag legat i min säng och försökt få mig lite sömn, men det har gått sämre.


För att byta ämne helt, jag tror det är rätt enkelt att vara meterolog på Island, faktiskt. Varför? Jo, det är ju i princip omöjligt att förutsäga vad det skall bli för väder här i Reykjavik, det kan slå om lika snabbt som Samuel ändrar livsplaner. Så vad gör meterologerna? Jo, de gör det väldigt enkelt för sig. De förutspår att det skall bli regn, alltid regn... Och det är ju lysande! Blir det regn så är det ju precis som de sa, och ingen kan klaga på dem. Om det inte regnar blir alla glada och lyckliga över det faktumet, och ingen säger något dumt om meterologerna... Som sagt var, verkar vara ett enkelt jobb... Tex sa väderprognosen att det skulle regna idag, det har det inte gjort. Och imorgon och på måndag ska det också regna, hällregn dessutom. Vi får väl se hur det blir.


Men vi har ju iaf inte snö här, som ni har haft i Umeå idag!


Förövrigt skulle jag också vilja se ett geotermiskt kraftverk. Ska försöka lösa detta på något vis! Återkommer när jag vet mer.


Och tittar ni på bilden kan ni få en liten glimt av min "nya" frisyr 



 
 
Ingen bild

Rölla

20 oktober 2007 21:59

Berätta mer om din nya frisyr!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linus - 30 december 2007 14:00

Nu kör vi igen! Jag har efter två månader (datumet precis här ovanför ljuger, det är i själva verket 17 februari nu.. Men det såg så fult ut med en helt tom sida med bara detta inlägg..) av koma på hemmafronten tagit tag i mitt liv igen (nåja), och h...

Av Linus - 24 december 2007 13:10

Mina kära läsare, vänner och familjemedlemmar!   Hoppas att denna blogg har varit till glädje för er och att ni kanske också har lärt er lite mer om Island, och kanske om mig, under denna höst! Nu går denna blogg i graven, den har som uppfyllt sitt ...

Av Linus - 22 december 2007 23:39

Jag vet inte riktigt hur jag skall avsluta den här bloggen. Det blir nog inte idag iaf.   Men låt oss börja med ovanstående bild. Det är jag och Páll Óskar. Bilden är tagen på Oliver i torsdags. Visst är vi lika? (Här kan ni hitta lite mer bilder frå...

Av Linus - 20 december 2007 18:16

Nu är det dags att stänga butiken. Sista stunden är kommen. Dags att släcka lyset. Ja, ni fattar. Nu är jag ett dygn från att vara hemma i Umeå (iaf om 25 minuter). Detta kommer bli det sista blogginlägget skrivet på isländsk mark. På Guesthouse Auro...

Av Linus - 19 december 2007 18:55

Jag tycker vi börjar på den senare delen av rubriken.   Igår skulle ju Chema ha lämnat oss, och idag var det ju Jóns tur. Det finns bara ett problem... De försov sig och missade sina flyg...   Vi börjar med Chema. Han skulle ta flygbussen vid kvart i...

Ovido - Quiz & Flashcards