Direktlänk till inlägg 19 oktober 2007

Nu är banimej hösten här

Av Linus - 19 oktober 2007 11:34

När jag gick till skolan imorse var det lite småmörkt ute.  Det var första gången för den här hösten, så nu börjar det faktiskt bli lite sent på året... Detta kan iofs ha varit fallet ett tag vid det här laget, för jag brukar aldrig gå till skolan så tidigt som klockan åtta...


Nåväl, efter den fantastiska kommentarstormen om den isländska konspirationen/självförnekelsen kan jag meddela följande. Alla andra tidningar rapporterade om förlusten mot Lichtenstein. Kanske inte gladeligen, men det hade iaf en rapport. Har inte hunnit kolla i 24studnir idag, och om de har en liten matchrapport idag kan vi nog lägga ner allt prat om självförnekelse... Men om inte, då ska vi luska oss ner i detta ordentligt!!


Igår bjöd Island på sitt numerad patenterade väder. Regn och 14 m/s vind... Iofs var det runt 10 grader, men man kan ju inte få allt. Och i detta väder var det återigen dags för en fotbollsmatch, som alltid på torsdagar. Denna gång var vi endast 6 tappra, resten var på Airwaves. Men det blev återigen vinst för Sverige, som tillsammans med Frankrike mönstrade en stark 3-mannaformation. Moståndarna var Spanien, med Chema, Davice och en fransk tös. Vi spelade traditionell svensk fotboll, dvs hårt försvarsspel och kontringar. Spanjorerna försökte sig på Joga Bonitio, men lyckades inte riktigt... När de spanska matadorerna gjorde ett misstag, vilket oftast hände i och med vårt hårda försvarsspel, tog de svenska lejonen vara på möjligheten och var dödligt effektiva! Slutresultatet skrevs till 19-16, och undertecknad gjorde nog ungefär 10 mål.


Ikväll blir det kalas, blir förhoppningsvis kul!


Nu ska jag koncentrera mig på föreläsningen... 

 
 
Ingen bild

Morsan

19 oktober 2007 12:17

Grattis på födelsedagen Linus - finns det Prinsesstårta i Reykjavik?

 
Ingen bild

Olle

19 oktober 2007 16:41

Tjo! Grattis på födelsedagen käre bror! Jag ligger lite efter i bloggen den här veckan, det är tentavecka nästa vecka ;-)

Ha de gött

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linus - 30 december 2007 14:00

Nu kör vi igen! Jag har efter två månader (datumet precis här ovanför ljuger, det är i själva verket 17 februari nu.. Men det såg så fult ut med en helt tom sida med bara detta inlägg..) av koma på hemmafronten tagit tag i mitt liv igen (nåja), och h...

Av Linus - 24 december 2007 13:10

Mina kära läsare, vänner och familjemedlemmar!   Hoppas att denna blogg har varit till glädje för er och att ni kanske också har lärt er lite mer om Island, och kanske om mig, under denna höst! Nu går denna blogg i graven, den har som uppfyllt sitt ...

Av Linus - 22 december 2007 23:39

Jag vet inte riktigt hur jag skall avsluta den här bloggen. Det blir nog inte idag iaf.   Men låt oss börja med ovanstående bild. Det är jag och Páll Óskar. Bilden är tagen på Oliver i torsdags. Visst är vi lika? (Här kan ni hitta lite mer bilder frå...

Av Linus - 20 december 2007 18:16

Nu är det dags att stänga butiken. Sista stunden är kommen. Dags att släcka lyset. Ja, ni fattar. Nu är jag ett dygn från att vara hemma i Umeå (iaf om 25 minuter). Detta kommer bli det sista blogginlägget skrivet på isländsk mark. På Guesthouse Auro...

Av Linus - 19 december 2007 18:55

Jag tycker vi börjar på den senare delen av rubriken.   Igår skulle ju Chema ha lämnat oss, och idag var det ju Jóns tur. Det finns bara ett problem... De försov sig och missade sina flyg...   Vi börjar med Chema. Han skulle ta flygbussen vid kvart i...

Ovido - Quiz & Flashcards