Direktlänk till inlägg 17 oktober 2007

Besökstider i Reykjavik

Av Linus - 17 oktober 2007 00:52

Hetingen här ovanför kommer på besök hit till Reykjavik nästa vecka. Det gör även hans och min vän Tobias, de kommer nästa torsdag och lämnar Reykjavik måndagen därpå. Troligtvis rikare på erfarenheter men fattigare i pengar räknat... Hur som haver, ska bli riktigt roligt att få besök igen!! Jag har tänkt visa upp Reykjaviks alla sidor =)


Och de är inte de enda som kommer nästa vecka. Syddan får också besök, av 6 vänner, samt att Charlottas syster också kommer och hälsar på. Med största sannolikhet kommer det bli en intensiv vecka...


Nu har även vårat tentaschema kommit. Det berättade att jag har mina tentor den 8:e, 11:e och 13:e december. Detta innebär att det blir lite små-intensivt för mig en period, men att jag efter den 13:e december är ledig fram till den 21:a Januari, då vårterminen startar i Umeå... Ledig en hel månad alltså, detta har jag inte upplevt sen sommaren 2005. Herrejesus vad jag kommer bli rastlös under denna tid. Ingen som har något som jag kan hjälpa till med under tiden?! (Förutsatt att det är något intressant förstås...)


Sen ser jag med spänning fram emot hur omröstningen kommer sluta. För tillfället innehar The small cheese (Daniel) ledningen, men Emma och Språkgrändarna skuggar tätt efter. Hur detta kommer sluta är höljt i dunkel, och det är ni mina kära läsare som har avgörandet i era händer!


Och Emma, du kan vara lugn. Det finns visserligen en "Frasserunda" här i stan, ganska stor en för den delen. Går längs med hela Laugavegur, vänder nere på torget och går upp på paralellgatan Hverfisgata. På fredag- och lördagskvällar är det fullt med bilar där! Men, det var inte poängen. Den var istället att jag kommer hålla mig ifrån Reykjaviks "Frasserunda". Detta dels för att jag inte har tillgång till någon bil, men även att jag är för tuff för att hålla på med sånt...


Förövrigt tycker jag det är härligt med personer som Daniel Löfgren (Lövet). Han håller sig alltid till sanningen och överdriver aldrig i sina berättelser om saker och ting! Det är nästan så att jag borde dela med mig av den historia som jag fick berättat för mig om Daniel innan jag träffade honom första gången, så ni får koll på vad han är för en person...=) 


PS. Känner ni inte igen hetingen här ovan så är det Jonas. DS

 
 
Ingen bild

Emma

17 oktober 2007 09:22

Som om avsaknad av bil någonsin hindrat någon från att hänga vid en lokal Frasserunda! Men jag får väl tro ditt ord.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linus - 30 december 2007 14:00

Nu kör vi igen! Jag har efter två månader (datumet precis här ovanför ljuger, det är i själva verket 17 februari nu.. Men det såg så fult ut med en helt tom sida med bara detta inlägg..) av koma på hemmafronten tagit tag i mitt liv igen (nåja), och h...

Av Linus - 24 december 2007 13:10

Mina kära läsare, vänner och familjemedlemmar!   Hoppas att denna blogg har varit till glädje för er och att ni kanske också har lärt er lite mer om Island, och kanske om mig, under denna höst! Nu går denna blogg i graven, den har som uppfyllt sitt ...

Av Linus - 22 december 2007 23:39

Jag vet inte riktigt hur jag skall avsluta den här bloggen. Det blir nog inte idag iaf.   Men låt oss börja med ovanstående bild. Det är jag och Páll Óskar. Bilden är tagen på Oliver i torsdags. Visst är vi lika? (Här kan ni hitta lite mer bilder frå...

Av Linus - 20 december 2007 18:16

Nu är det dags att stänga butiken. Sista stunden är kommen. Dags att släcka lyset. Ja, ni fattar. Nu är jag ett dygn från att vara hemma i Umeå (iaf om 25 minuter). Detta kommer bli det sista blogginlägget skrivet på isländsk mark. På Guesthouse Auro...

Av Linus - 19 december 2007 18:55

Jag tycker vi börjar på den senare delen av rubriken.   Igår skulle ju Chema ha lämnat oss, och idag var det ju Jóns tur. Det finns bara ett problem... De försov sig och missade sina flyg...   Vi börjar med Chema. Han skulle ta flygbussen vid kvart i...

Ovido - Quiz & Flashcards