Direktlänk till inlägg 11 oktober 2007

Tillbaks till vardagen

Av Linus - 11 oktober 2007 11:46

Ja, då var vardagen tillbaka här i Reykjavik. Modern har åkt vidare till nya destinationer (USA och Boston) och allt är som normalt igen. Med det var väldigt trevligt att få besök!


Får be om ursäkt att det inte blev något bloggande igår, men dels har jag en del skolarbete att göra (här ovan är all min kurslitteratur för hösten) och sen var bloggen inte särskilt samarbetsvillig igår. Först totalvägrade den ladda upp min bild, och sen fick jag inte skriva några inlägg... Så jag la ner försöken, och förhoppningsvis funkar det nu istället.


Ja, vad händer här då. Först och främst så skulle jag få jobb som konsult på Accenture, förutsatt att det är min grupp i HRM som skulle få bestämma. Dom tyckte jag var den mest kompetenta (vi har en uppgift där vi ska hitta ett jobb som vi alla ska "söka" och sen ska vi i gruppen bestämma vem som får det). Så Accenture, here I come!


Vidare, i helgen ska vi på utflykt igen. Denna gång upp till "The West Fjords" eller Västlandet som det heter på svenska, och Vestfirðir som det heter på isländska. Detta blir en helgutflykt och vi ska sova två nätter däruppe. 11 personer bilr vi, och det är jag och Vasa som kommer köra (vi vågar inte låta spanjorerna köra på smala isländska vägar nära polcirkeln...) Men det kommer med största sannolikhet bli roligt, och lite bilder ska jag försöka ta. Det ska enligt ryktet vara fint där uppe.


Sen var det ju populärt med gästspel här på bloggen. Måste bara göra en liten korrektion, jag lagar faktiskt mat ibland också. Kanske inga större kulninariska utsvävningar, men jag har ansvar för maten ibland också! Sen så förstår jag inte klagomålen på vädret. Enligt SMHI har ni 4 grader i Umeå idag. Här är det 8, och regnfritt...


Och Jonas, grattis på födelsedagen!

 
 
Ingen bild

Christine

11 oktober 2007 22:45

I Skåne, Eslöv, var det 10 grader idag så att ni kan slänga er i väggen ni där uppe i norr!!
Kul att att se Din blogg!
Emelie har skolarbete om Island.. Hon skulle vilja ha naturbilder från Island med dig men utan brudar och ölburkar :) (hon går i 5 klass)
Vi skall kolla igenom ditt galleri!! Är det några bilder Du skulle rekomendera??

Faster Christine

 
Ingen bild

Daniel

12 oktober 2007 00:09

Första snön kom till Sundsvall idag. Blöt och snabbt försvinnande sådan, men ändå.

Måste man vara på Island för att få gästspela? Annars skulle jag nog kunna slänga ihop ett "intressant" inlägg om dig härifrån ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linus - 30 december 2007 14:00

Nu kör vi igen! Jag har efter två månader (datumet precis här ovanför ljuger, det är i själva verket 17 februari nu.. Men det såg så fult ut med en helt tom sida med bara detta inlägg..) av koma på hemmafronten tagit tag i mitt liv igen (nåja), och h...

Av Linus - 24 december 2007 13:10

Mina kära läsare, vänner och familjemedlemmar!   Hoppas att denna blogg har varit till glädje för er och att ni kanske också har lärt er lite mer om Island, och kanske om mig, under denna höst! Nu går denna blogg i graven, den har som uppfyllt sitt ...

Av Linus - 22 december 2007 23:39

Jag vet inte riktigt hur jag skall avsluta den här bloggen. Det blir nog inte idag iaf.   Men låt oss börja med ovanstående bild. Det är jag och Páll Óskar. Bilden är tagen på Oliver i torsdags. Visst är vi lika? (Här kan ni hitta lite mer bilder frå...

Av Linus - 20 december 2007 18:16

Nu är det dags att stänga butiken. Sista stunden är kommen. Dags att släcka lyset. Ja, ni fattar. Nu är jag ett dygn från att vara hemma i Umeå (iaf om 25 minuter). Detta kommer bli det sista blogginlägget skrivet på isländsk mark. På Guesthouse Auro...

Av Linus - 19 december 2007 18:55

Jag tycker vi börjar på den senare delen av rubriken.   Igår skulle ju Chema ha lämnat oss, och idag var det ju Jóns tur. Det finns bara ett problem... De försov sig och missade sina flyg...   Vi börjar med Chema. Han skulle ta flygbussen vid kvart i...

Ovido - Quiz & Flashcards