Direktlänk till inlägg 6 oktober 2007

Sangria på Island

Av Linus - 6 oktober 2007 22:43

Ja, mina vänner. Även på Island finns det Sangria. Iaf efter att några spanjorer har varit i farten. Här ovan ser ni gårdagens resultat. Jag tycker det ser ganska gott ut faktiskt, när det är i tvättbaljan och allt. Och det var faktiskt ganska gott också.


Igår var det lite partaj här på Freytugata. Eller lite och lite. Faktum är att vi nog var runt 40 personer ett tag. Men alla var glada, och senare gjorde vi stan lite osäker också. Idag har jag varit trött.


Sen har min mor kommit hit nu. Men det var faktiskt på håret att hon tog sig hit. När hon i morse skulle åka från Umeå så var hennes plan försenat. Orsak, den som hade lämnat planet sist igårkväll hade glömt att släcka lyset, vilket fick till följd att ett viktigt batteri var urladdat... Men efter många om och men lyckades de lösa problemet, och de lyfte i lagom tid så hon hann med planet hit till Island.


Nu har vi precis kommit hem från att ha varit ute och ätit, och mor min ligger i sin säng och håller på att somna. Här är ju klockan bara kvart i nio än, men hon är ju inställd på er svenska tid, till skillnad från undertecknad som dessutom är van vid Reykjaviks sena nattliv...


Imorgon ska vi på utflykt, Snaefellnes blir det. Och jag ska få köra bil för första gången på en månad, jippie!

 
 
Lottie

Lottie

7 oktober 2007 01:03

Vi dricker också Sangria! Fast på Teneriffa. Lite varmare här än där. Lite soligare också.
KRAM från Lottie & Hanna
(På plats i hotellobbyn i Puerto de la Cruz till tonerna av Atlantens vågor. Pappa hälsar nog också, men han har somnat på rummet efter en tuff dag vid poolen och god middag på stan, flamenco och väntande på oss som shoppat...))

http://lottie.zoomin.se

 
Ingen bild

Kalle

7 oktober 2007 10:28

Jag tycker väl kanske inte det såg sååå gott ut iofs.

 
Ingen bild

Olle

8 oktober 2007 15:39

Nä, den ser lite trist ut om jag ska vara ärlig...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linus - 30 december 2007 14:00

Nu kör vi igen! Jag har efter två månader (datumet precis här ovanför ljuger, det är i själva verket 17 februari nu.. Men det såg så fult ut med en helt tom sida med bara detta inlägg..) av koma på hemmafronten tagit tag i mitt liv igen (nåja), och h...

Av Linus - 24 december 2007 13:10

Mina kära läsare, vänner och familjemedlemmar!   Hoppas att denna blogg har varit till glädje för er och att ni kanske också har lärt er lite mer om Island, och kanske om mig, under denna höst! Nu går denna blogg i graven, den har som uppfyllt sitt ...

Av Linus - 22 december 2007 23:39

Jag vet inte riktigt hur jag skall avsluta den här bloggen. Det blir nog inte idag iaf.   Men låt oss börja med ovanstående bild. Det är jag och Páll Óskar. Bilden är tagen på Oliver i torsdags. Visst är vi lika? (Här kan ni hitta lite mer bilder frå...

Av Linus - 20 december 2007 18:16

Nu är det dags att stänga butiken. Sista stunden är kommen. Dags att släcka lyset. Ja, ni fattar. Nu är jag ett dygn från att vara hemma i Umeå (iaf om 25 minuter). Detta kommer bli det sista blogginlägget skrivet på isländsk mark. På Guesthouse Auro...

Av Linus - 19 december 2007 18:55

Jag tycker vi börjar på den senare delen av rubriken.   Igår skulle ju Chema ha lämnat oss, och idag var det ju Jóns tur. Det finns bara ett problem... De försov sig och missade sina flyg...   Vi börjar med Chema. Han skulle ta flygbussen vid kvart i...

Ovido - Quiz & Flashcards